اتمام عملیات پروژه مرمت بام مسجد تاریخی جامع کرمانشاه

رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول میراث فرهنگی استان کرمانشاه از اتمام عملیات پروژه مرمت بام مسجد تاریخی جامع کرمانشاه خبر داد.

علیرضا برشاهی رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول میراث فرهنگی استان کرمانشاه با اشاره به قدمت مسجد جامع کرمانشاه، گفت : این بنای متعلق به دوره زندیه، قدیمی‌ترین بنای واقع شده در بافت شهر کرمانشاه است.

وی تصریح کرد: باتوجه به قدمت این بنا، طی سال‌های گذشته بار‌ها عملیات مرمت و ساماندهی آن اجرایی شده و سال قبل هم اعتباراتی در این راستا تخصیص یافت.

رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول میراث فرهنگی کرمانشاه مبلغ این اعتبارات را حدود دو میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با توجه به آسیب دیدگی بخش بام بنا، این اعتبار صرف مرمت اضطراری آن شد.

وی تصریح کرد: بام مسجد جامع کرمانشاه، آخرین بار حدود یک دهه پیش مرمت شده بود، اما باتوجه به گذشت زمان به مرمت دوباره نیاز داشت که در این رابطه با برداشتن لایه فرسوده و آجر فرش‌های بنا، مرمت مجدد صورت گرفت.

برشاهی با بیان اینکه مسجد جامع کرمانشاه به علت قدمت بالا هرساله به مرمت نیاز دارد، گفت: مرمت حیاط و دیواره‌های پیرامون بنا، ساماندهی درب و پنجره‌های چوبی و ... از جمله اقداماتی است که باید در این بنا صورت گیرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار