توافق کرمانشاه با استانداران هم مرز با عراق برای توسعه گردشگری با آن‌ها

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه از توافق با استانداران هم مرز با عراق برای توسعه گردشگری با آن‌ها خبر داد.

داریوش فرمانی سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه با اشاره به نشست مشترک استانداران هم مرز ایران با استانداران اقلیم کردستان عراق که به میزبانی ارومیه برگزار شد، گفت : در این نشست مسائل و موضوعات مختلفی مورد بررسی قرار گرفت که یکی آن‌ها موضوع گردشگری بود. 

وی به رایزنی‌های استاندار کرمانشاه با طرف‌های عراقی درمورد توسعه روابط گردشگری اشاره کرد و افزود: در این زمینه یک تفاهم نامه هم بین استاندار کرمانشاه و استانداران اقلیم کردستان عراق منعقد شد. 

سرپرست میراث فرهنگی کرمانشاه تصریح کرد: طبق این تفاهم نامه مقرر شد، نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع دستی را بصورت فصلی در اقلیم کردستان برگزار کنیم که این برنامه می‌تواند به معرفی و افزایش صادرات صنایع دستی استان کمک کند. 

وی خاطرنشان کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی بین آژانس‌های گردشگری کرمانشاه و اقلیم کردستان عراق از دیگر تفاهمات صورت گرفته در این دیدار‌ها بود. 

فرمانی اضافه کرد: مقرر شد نشست‌های فرهنگی و تخصصی در حوزه میراث فرهنگی بویژه در حوزه باستان شناسی بین دانشگاه‌های کرمانشاه و اقلیم کردستان برگزار شود. 

وی تسهیل گری در ورود گردشگران سلامت به کرمانشاه را از دیگر موضوعات عنوان کرد و گفت: باتوجه به مشکلاتی که در حوزه ورود گردشگران سلامت داریم، قرار شد با برنامه ریزی دقیق این موانع و مشکلات را برطرف کنیم. 

سرپرست میراث فرهنگی استان ارتباط نزدیک بین آژانس‌های مسافرتی کرمانشاه و اقلیم کردستان را از دیگر مسائل مورد تاکید عنوان کرد و گفت: اگر بتوانیم این ارتباط نزدیک را برقرار کنیم، میزان تبادل گردشگر بین دو طرف افزایش پیدا می‌کند و شاهد رونق صنعت گردشگری با طرف‌های عراقی خواهیم بود. 

وی متذکرشد: طبق این تفاهم نامه در بحث معرفی جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه و اقلیم بصورت مشترک تولید محتوا خواهیم داشت تا ظرفیت‌های گردشگری خود را به گردشگران دو طرف بشناسانیم. 

فرمانی به در پیش بودن جشنواره بین المللی اسب کرد نیز اشاره کرد و افزود: باتوجه به اینکه این جشنواره در آینده‌ای نزدیک برگزار خواهد شد، استاندار کرمانشاه از طرف‌های عراقی برای حضور در این جشنواره و نیز برگزاری جشنواره‌های گردشگری مشترک دعوت کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار