وزیر کشور:

روابط ایران و عراق ناگسستنی است+فیلم

وزیر کشور در ارومیه گفت: در حال حاضر روابط ایران و عراق در بهترین شرایط است.

 احمد وحیدی وزیر کشور در نخستین نشست استانداران هم مرز ایران و اقلیم کردستان عراق که در ارومیه برگزار می شود، اظهار کرد: روابط ایران و عراق یک پیوند ناگسستنی است و روابط ایران با کشور عراق در یکی از بهترین شرایط بوده است .

احمد وحیدی با اشاره به روابط دیرین و تاریخی دو کشور ایران و عراق ادامه داد: روابط ایران و عراق همواره بر اساس منافع اقتصادی دو کشور نبوده بلکه روابط این دو براساس منافع مردم دو کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان و دست نشانده های آنها به ویژه گروهک های تروریستی در تلاش هستند تا با امنیتی کردن منطقه روابط بین دو کشور ایران و عراق را مخدوش کنند اضافه کرد: روابط بین دو کشور ایران و عراق فراتر از روابط دیپلماسی است چرا که مرزهای ما مرزهای برادری، دوستی و مهربانی است.

وزیر کشور با بیان اینکه اربعین پرده جدیدی از روابط بین ایران و عراق را گشوده است ادامه داد: اربعین یک دستاورد فرهنگی بین ایران و‌ عراق بود شور و هیجان مردم کرد در اقلیم کردستان عراق در طرف خودمان و‌ مردم کرد اقلیم کردستان ما راغافلگیر کرد و یکبار دیگر ثابت کرد که چقدر به هم نزدیک هستیم و روابطمان عمیق و تاریخی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
پیگیر غرامت خسارات جنگ هم هستید یا فقط ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
با سلام خدمت وزیر محترم کشور و عرض خسته نباشید به عنوان یک ایرانی تقاضا دارم مبلغ 1000 میلیارد دلار خسارت جنگ تحمیلی وارده از سوی کشور عراق به میهن عزیزمان را نیز پیگیری بفرمائید