نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

محبت به امام حسین محور وحدت بین ادیان و مذاهب است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: محبت به امام حسین (ع) محور وحدت بین ادیان و مذاهب در استان است.

استاندار آذربایجان غربی در جلسه ستاد اربعین استان گفت:زائران پنج استان شمال غرب و کشور‌های ترکیه آذربایحان منطقه قفقاز و نخجوان از مرز تمرچین به زیارت اربعین مشرف می‌شوند


نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در جلسه ستاد اربعین استان با اشاره به این که محبت به امام حسین (ع) محور وحدت بین ادیان و مذاهب در استان است گفت: باید از فرصت زیارت اربعین سید و سالار شهیدان جهت تقریب بیش از پیش مذاهب در استان استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی با بیان این که بازگشایی مرز تمرچین یک ظرفیت عظیمی برای تعظیم شعائر دینی ایجاد کرده است افزود: فعالیت‌های مختلفی باید در حاشیه برگزاری مراسم بزرگ اربعین در مرز تمرچین انجام شود که می‌توان از جمله این فعالیت‌ها به برگزاری نمایشگاه عکس شهدای شیعه و سنی و همایش تقریب مذاهب در این حوزه اشاره کرد.

زائران پنج استان و کشور‌های همسایه از مرز تمرچین به زیارت اربعین مشرف می‌شوند

استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به این که پنج استان شمال غرب کشور از مرز تمرچین پیرانشهر تردد خواهند داشت گفت: کاهش هزینه ها، سهولت و امن بودن تردد از این مسیر از جمله مزیت‌های تردد از این مرز است.

محمدصادق معتمدیان افزود: امسال زائران اربعین از کشور‌های ترکیه، منطقه قفقاز، آذربایجان و نخجوان از مرز تمرچین به مراسم اربعین مشرف خواهند شد که باید اطلاع رسانی‌های لازم در این خصوص انجام گیرد.

وی با بیان این که تعداد گیت‌های مرز تمرچین افزایش پیدا کرده و سهولت حمل و نقل از شهر‌ها به مرز تمرچین نیز برنامه ریزی شده است خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از ۶۷ هزار زائر از مرز تمرچین به مراسم بزرگ اربعین مشرف شدند.

استاندار آذربایجان غربی گفت: مردم نقده و پیرانشهر و برادران اهل سنت موکب‌های مردمی را راه اندازی کرده اند و این نشان از عشق و ارادت برادران اهل سنت به اهل بیت عصمت و طهارت خصوصا امام حسین ع است و این مهم نمادی از وحدت و انسجام مذاهب در این استان می‌باشد.

معتمدیان شکل گیری زیرساخت‌های عمرانی خصوصا در بحث راه‌ها و زیرساخت‌های فرهنگی را از برکات تردد زائران اربعین در این استان دانست و از برقراری امکان تردد زائران از طریق قطار در ایستگاه نقده خبر داد.

وی ادامه داد: راه اندازی موزه عبرت و نمایشگاه شهدای شیعه و سنی در مرز تمرچین از جمله دیگر برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته شده است.

استاندار آذربایجان غربی همچنین از برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی در ۱۸ مرداد در ارومیه با حضور هزار تن از علمای شیعه و سنی ۱۰ کشور خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.