امیرعبداللهیان با هدف شرکت در نشست بریکس وارد کیپ‌ تاون شد

وزیر امور خارجه کشورمان که با هدف شرکت در نشست وزرای خارجه عضو گروه بریکس به آفریقای جنوبی سفر کرده است، دقایقی پیش وارد فرودگاه شهر کیپ تاون شد.

نشست وزرای خارجه عضو بریکس از یکم ژوئن - ۱۱ خرداد - در شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی برگزار می‌شود و وزیر خارجه آفریقای جنوبی از امیرعبداللهیان برای شرکت در این نشست دعوت کرده است.

گروه «بریکس» شامل کشور‌های نوظهور اقتصادی جهان یعنی برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است که از نظر جمعیتی حدود نیمی از جمعیت جهان را در اختیار دارند؛ ۳۰ درصد مساحت جهان را در خود جای داده‌اند و یک‌چهارم سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در جهان در این کشور‌ها جذب شده است.

اهمیت این گروه و نقش‌آفرینی آن در اقتصاد جهانی سبب شده تا کشور‌های متعددی از جمله ایران خواهان عضویت در این نهاد اقتصادی و تجاری شوند؛ «مهدی صفری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در این زمینه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۹ کشور تقاضای عضویت در گروه بریکس را مطرح کرده‌اند، گفته است: جمهوری اسلامی ایران جزء نخستین کشور‌هایی است که تقاضای عضویت در این گروه را مطرح کرده است.

اجلاس وزرای خارجه بریکس که در شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی برگزار می‌شود، فرصت مناسبی برای ترسیم چشم‌انداز و برنامه‌های ایران برای عضویت در این اتحادیه اقتصادی و نیز رایزنی با اعضا برای تسهیل عضویت جمهوری اسلامی ایران است.

خانم «نالدی پاندور» وزیر خارجه آفریقای جنوبی به‌عنوان میزبان نشست وزرای امور خارجه و روابط بین الملل بریکس از ۱۵ وزیر خارجه برای شرکت در نشست «دوستان بریکس» دعوت کرده و امیدوار است که این نشست در میان‌مدت فرصتی برای وزرای خارجه بریکس فراهم کند تا در مورد تحولات منطقه‌ای و جهانی فکر کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
سفر به سلامت امیدوارم با خبرهای خوش بر گردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
خدا رو شکر حالا این تیم اومده چند تا گروه بین المللی حسابشون میکنند چه فارسی چه انگلیسی حرف بزنند
نه مثل اون خائنایی که فقط انگلیسی بلد بودند حرف بزنند اما کشور رو داشتند به باد میدادند و هیچ جا هم حساب نمی‌شدند حالا ببینید کیا زبان دنیا رو بلدند
Canada
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
خداییش بهش میگفتید نره انگلیسی حرف نزنه آبرومونو میبره همون فارسی حرف زدنش کفایت میکنه
آخرین اخبار