بازداشت رئیس حزب عمران خان در پاکستان

مقامات امنیتی پاکستان اقدام به بازداشت چودری پرویز الهی کردند.

از زمان کنار رفتن عمران خان از مقام نخست وزیری پاکستان، این کشور شاهد موج جدیدی از بی ثباتی سیاسی و دستگیری مقامات ارشد پیشین این کشور از سوی پلیس بوده است به طوری که حتی خود عمران خان نیز به دلیل آنچه فساد مالی خوانده شد از سوی مقامات امنیتی بازداشت گردید. 

به گزارش ایندیا تودی، مقامات محلی اعلام کردند چودری پرویز الهی، رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان و از مشاوران نزدیک عمران خان امروز (پنجشنبه) در خارج از محل اقامت خود از سوی نیرو‌های امنیتی دستگیر شد. 

در بیانیه حزب تحریک انصاف پاکستان درباره این مسئله آمده است: شرم آور است که رژیم به جای تمرکز بر مشکلات کشور و نیز تورم افسار گسیخته که به ۳۸ درصد رسیده است اقدام به دستگیری پرویز الهی می‌کند. 

در فیلمی که از سوی حزب تحریک انصاف پاکستان در فضای مجازی منتشر شده است، چودری پرویز الهی، رهبر ۷۷ ساله این حزب از سوی مقامات امنیتی مشایعت می‌شود. سخنگوی وی از دستگیری وزیر سابق پنجاب در زمان خروج از منزلش خبر داد. 

پیش‌تر در ۲۶ ماه مِه یک دادگاه منطقه‌ای در لاهور حکم بازداشت چودری پرویز الهی را صادر کرده بود. دادگاه به دلیل عدم حضور پرویز الهی در روند رسیدگی قضایی، وثیقه برای آزادی وی را رد کرده است. 

گفتنی است چودر پرویز الهی یکی از مشاوران ارشد پرویز مشرف، رئیس جمهور پیشین پاکستان بود که در ماه مارس سال جاری میلادی ریاست حزب تحریک انصاف را برعهده گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۲ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
ارتش پاکستان حواسش باشه بیشتر از این لکه ننگ مردمش نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۱ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
پاکستانیا اگه عرضه داشتن ارتششون جرأت نمی‌کرد بی‌نظیر بوتو رو بکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۸ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
پاکستانی = سیب زمینی
آخرین اخبار