رئیس قوه قضاییه:

مسئله اصلی کشور اقتصاد و معیشت مردم است

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای گفت: دشمن می‌خواهد میان قوا و رؤسای قوا، اتحاد و انسجام وجود نداشته باشد که البته کور خوانده است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای امشب پنجشنبه (۱۱ خرداد) با حضور در مسجدجامع ورامین طی سخنانی در کنگره ملی بزرگداشت شصتمین سالگرد قیام ۱۵ خرداد، اظهار داشت: مردم دیار ۱۵ خرداد از شهر‌های ورامین، پیشوا و قرچک، مردمی مجاهد، مجاهدپرور و انقلابی هستند که دین خدا را یاری کرده و می‌کنند.

رئیس عدلیه در ادامه، ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ را یک یوم‌الله دانست و گفت: در طول تاریخ و در زمان معاصر، قیام‌ها و نهضت‌های مختلفی شکل گرفتند که یا نافرجام ماندند و یا به نتایج و اهداف مورد نظر خود نرسیدند؛ اما قیامی که در روز ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ بر مبنای اسلام ناب محمدی (ص) و اتکای به مردم و با مرجعیت یک مرجع تقلید آغاز شد، به پیروزی رسید. 

رئیس قوه قضاییه افزود: امام خمینی (ره) توانست با اتکا به مردم، نظام شاهنشاهی را که مستظهر به قدرت‌های غرب و شرق بود سرنگون کند و در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ قدرت عنکبوتی استبداد را شکست دهد.

قاضی‌القضات با بیان اینکه قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ مردم ورامین، پیشوا و قرچک، یک قیام قرآنی، اسلامی مردمی و در دفاع از مرجعیت و ارزش‌های دینی بود، عنوان کرد: در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ طاغوت فرو ریخت و کاخ‌نشینان یا از کاخ‌های‌شان فرار کردند و یا در این دنیا به خواست مردم به مجازات رسیدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ضمن بازخوانی رخداد‌های تاریخی که منجر به وقوع قیام ۱۵ خرداد شد اظهار کرد: شعار «یا مرگ یا خمینی» در آن مقطع ابتدایی دهه ۴۰ که توسط مردم انقلابی و متدین ایران سر داده می‌شد، شعاری عظیم و جهادگونه بود؛ این عظمت و جهاد از ناحیه مردم ورامین جلوه‌ای دیگر داشت چرا که این مردم بصیر با بر تن کردن کفن، این پیام را به رژیم طاغوت مخابره کردند که ما در راه دفاع از دین و امام خمینی (ره)، جان خود را در طبق اخلاص می‌گذاریم.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه ما کارگزاران و مسئولان نظام، وظیفه خطیر و سنگینی را در راه خدمت به مردم بر دوش داریم، گفت: در گام دوم انقلاب باید دین خود را به طور کامل به شهدا و جانبازان و ایثارگران ادا کنیم و در مسیر خدمت به مردم، روز و شب نشناسیم.

رئیس عدلیه در ادامه با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی و مردم متدین و انقلابی گفت: امروز دشمن به طرق مختلف، درصدد ترویج بی‌عفتی و بی‌حیایی و قبح‌زدایی و ستیز با ارزش‌های اسلامی مردم ماست؛ رعایت نکردن عفاف و حجاب و ترویج بی‌عفتی در عین اینکه خلاف مسلم شرعی و قانونی است، توطئه دشمن نیز می‌باشد؛ لذا انتظار شما مردم متدین از ما مسئولان برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و مقابله با ترویج بی‌عفتی‌ها و بی‌حجابی‌ها، انتظار و مطالبه به‌حقی است و باید اقدامات عاجل و بازدانده‌ای برای مقابله با این حرام مسلم شرعی و توطئه دشمن، انجام گیرد؛ بر همین اساس تاکید می‌کنم که به فضل پروردگار قطعا این توطئه دشمن را با کمک همدیگر خنثی خواهیم کرد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: ما می‌خواهیم صف افراد از آن‌هایی که وابسته به سرویس‌های بیگانه و عناصر ضدانقلاب هستند و به صورت سازمان یافته عمل می‌کنند، جدا شود و اتمام حجت صورت گیرد؛ مطمئن باشید که در این قضیه دست دشمن رو خواهد شد و در حال حاضر نیز دستگاه‌های مسئول در حال کار هستند و بر جریانات سازمان یافته اشراف پیدا می‌کنند و می‌خواهند پشت صحنه‌ها بر همگان روشن شود 

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اغتشاشات نیمه دوم سال گذشته و نقشه‌های شوم دشمنان در قالب این اغتشاشات گفت: در اغتشاشات نیمه دوم‌سال گذشته دشمن می‌خواست با بهره‌گیری از برخی ضعف‌ها در داخل، کشور را به هم بریزد و به زعم باطل خود، برخی مناطق کشور را تجزیه کند و فشار امنیتی بر مردم ما وارد آورد، اما با هوشیاری مردم و دستگاه‌های مسئول، توطئه‌های دشمن خنثی و صف‌ها از یکدیگر تفکیک شد؛ در همین راستا عناصری که جنایت کرده بودند، طبق موازین قانونی و با رعایت عدل و انصاف، محاکمه و مجازات شدند و آن‌هایی که باید به سبب جنایت‌هایشان مستحق مجازات‌های سنگین بودند، طبق قانون حکمشان اجرا شد و افرادی نیز که احیاناً فریب خورده بودند، رهبری عظیم‌الشأن ما بر آن‌ها منت نهاد و فرصتی دوباره یافتند؛ مطمئن باشید اگر آن‌ها دوباره به دام شیطان بیفتند، مرتبه بعدی، قضیه برایشان سخت خواهد بود. 

رئیس عدلیه با بیان اینکه امروز مسئله اصلی کشور، اقتصاد و معیشت مردم است، گفت: رئیس‌جمهور محترم تمام توان خود را در داخل و خارج به کار بسته تا مسائل و مشکلات اقتصادی را علاج کند؛ قوه قضاییه نیز در این مسیر نهایت تلاش و مساعدت خود را انجام خواهد داد؛ من و آیت‌الله رئیسی بیش از ۴۰ سال است که دوستی و برادری داریم؛ اگر هیچکدام از این‌ها نبود نیز امروز وظیفه خود می‌دانستم تا برای تحقق شعار سال که مهار تورم و رشد تولید است، با تمام توان به دولت و شخص رئیس‌جمهور کمک کنم؛ دشمن می‌خواهد میان قوا و رؤسای قوا، اتحاد و انسجام وجود نداشته باشد که البته کور خوانده‌اند.

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، ضمن قدردانی از برگزاری میز خدمت قضایی در مسجد جامع ورامین با حضور مقامات قضایی استانی و شهرستانی، خواستار اهتمام بیشتر همه دستگاه‌های مسئول و متولی برای کاهش مشکلات مردم منطقه دیار ۱۵ خرداد شد.

شایان ذکر است از دو ساعت پیش از برگزاری این کنگره، میز خدمت قضایی در مسجد جامع ورامین با حضور القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران به همراه دادستان و معاونین دادستان ورامین برگزار شد. 

در جریان برپایی این میز خدمت، مطالبات و درخواست‌های بیش از ۵۰۰ نفر از مردم ورامین استماع و دستورات مقتضی پیرامون رسیدگی به این درخواست‌ها و مطالبات در چارچوب موازین قانونی صادر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
بنده خدا راست میگه اقتصاد و معیشت مردم مسئله اول کشور هست اما یه اما داره اونم اینکه مسئله اصلی آقایون نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
به خدا از این سخنان تکراری خسته شدیم یک کم عمل کنید بد نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
اره بعدازلبنان وفلسطین وبقیه کشوری گدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
میدونستی قشر متوسط هم به فقرا پیوستند دیگه کسی نمیتونه خرید بکنه یعنی فقیر سفره مردم را کلا جمع کردند وفتی خرید کم بشه تولید کننده هم تولیدشا کم میکنه در نتیجه سودش کم میشه نیرو کم میکنه ولی شماها فکر میکنید گرونی خوبه اقتصاد به تدریج نابود میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
این اتحاد و اتفاق بین قوا تاکنون هیچ نتیجه ملموسی برای مردم در بر نداشته است چون روز بروز تورم و گرانی افزایش یافته و ارزش پول ملی هم بیشتر کاهش یافته است و مردم هم در نتیجه بیشتر در فشار و سختی قرار گرفته اند.
اگر این اتحاد روزنه امیدی قبلاً برای مردم بود چون تاکنون نتیجه ای نداشته این هم مردم را مایوس کرده است و همین باعث میشود که مردم دیگر همان طور که به وعده ها اعتمادی ندارند به این سازمانهای تازه تشکیل یافته هم اعتمادی نداشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۱۴ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
پس دست از سر حجاب بردارید ،هر وقت اوضاع اقتصادی را درست کردید و دخل مردم بیشتر ازخرجشون شد ،ایمان و اعتقاد مردم هم بر میگرده.
اگر معیشت و اقتصاد مردم را کف و پی یک خونه در نظر بگیرید ،حجاب و عفاف می‌شود سقف آن خانه ، و همینطور که میدانید خانه را از پایین شروع به ساختن می‌کنند نه از سقف.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
سلام درمورد مهار نظارت وعدالت درپرداخت ها ی حقوق برابر عدالت وشفافیت رسیدگی ومد نظر قرار گیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
جناب آقای اژه‌ای تآمین معیشت و اقتصاد لازمه آن تآمین امنیت صنایع و امنیت در سرمایه گذاری است وقتی سرقت از بسیاری از مشاغل زیاد شده و حمایتی هم نمی شود و بعضی از مشاغل امنیت لازم راندارند و تعطیل می شوند و چندین بار مرد سقت قرارگرفتن ولی حمایت صفر .حلا این تآمین معیشت باید کجا دنبالش بگردیم. لطف کنید به مسائلی که در محاکم قضای می گذرد بیشتر نظارت و بر خورد بکنید تا احسال امنیت و عدالت باعث دلگرمی سرمایه گذاران و مردم بشود .درود بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
سلام
مسوولان ۸۰ هزارتومان با صد قلم شرط و شروط می خواهند به یارانه اضافه کنند لطفا حرفی از اقتصاد نزنید که وضعیت را خرابتر می کنید لطفا فقط عمل کنید.
کنتور که نمیندازه فقط حرف حرف حرف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
از کرامات شیخ ما چه عجب
پنجه را گشود و گفت یک وجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
حاج اقا شعار بسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
نابغه !
ادب مرد به ز دولت اوست !!
اول فکر کن بعد حرف بزن !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
برای اقتصاد فرهنگ کارمندانتون رو ول نکنید

چقدر زیاد شدن کارمندان دولتی و قوه قضاییه که خودشون و فرزندانشون اعتقادی به نظام و اسلام ندارند توی دانشگاه من چندین مورد از فرزندانشون رو هر روز تقریبا دارم میبینم و باورم نمیشه اینا خانواده و باباهاشون کارمندان جمهوری اسلامی هستند!

با اینجور افراد توی اقتصاد و معیشت هم به جایی نمیرسید کارمند و مدیر باید اول معتقد باشه به نظام و حل مسائل کشور و خدمت به اسلام تا بدرد بخوره و کار جهادی انجام بده

یه نگاه هم به اتفاقات سال گذشته بندازید متوجه میشید 2 درصد از دستگیر شدگان اغتشاشات شغل دولتی داشتند! با اینا میخواهید معیشت مردم و مشکلات کشور اسلامی رو درست کنید؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
اصلی تر از اقتصاد، نیازهای نخستین انسان یعنی هوا و غذاست. هوای شهرها هر روز آلوده تر و سمی تر می شود. غذاها هر روز بی کیفیت تر و تقلبی تر می شود. ترافیک های درون شهری، پیدا نکردن جای پارک، جریمه ها و انواع طرح های ترافیکی، عمر و دسترنج مردم رو می بلعند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
شابد مسیر درست برای رسیدن به فایل! معیشت وزندگی مقبول برای همه! اول اعتمادجمعی است تا به مدیران ومتخصصان وفنی ها ونخبه ها ومغزهاوسرمایه گذارها وتولیدکننده های قهار ومنصف ونیروهای کاربلد وزحمتکش...میدان داده شود چراکه همه موادلازم! برای رسیدن به یک اقتصاد سالم درکشوردیرزمانی است که مهیا است! منتها جایگاهاتوسط افراد بیسواد نالایق حراف تنبل و..اشغال شده! مهمترین نیاز بقول فرمایش جنابعالی هوای پاکی است که هرلحظه به آن محتاج هستیم بعد آب سالم ودرنهایت خوراک باکیفیت ... مسکن وبهداشت ودرمان وخودرو وصدالبته اشتغال درسایه اقتصاد سالم وآینده ای معلوم وروشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
سلام.لطفا شعار ندید بلکه عمل کنید،وقتی این شرکتهای انحصاری با احتکار،نفوذ و کاهش تولید به بهانه های مختلف در حال گرانفروشی ده برابری هستند شما چه کردید و کجای ماجرا هستید جز یک بازدید نمادین چه کردید ایا با بازدید چندسال پیش شماها خودرو ارزان شد نه،بلکه چندبرابر گران،پس همه شما احتمالا هیچ کاره هستید،قانون برای ادمهای فقیر و قشر متوسط نوشته شده،نه برای مسئولین شرکتهای انحصاری و اقازاده ها،کدام یک از انها را حبس ابد کردید.خود پراید و فیست لیفتهای پراید چون تیبا و...با سرعت بسیار کم زیر 20 کیلومتر تصادف کرده و عین کاغد مچاله شده،خودروهای حلبی که شرکتهای انحصاری در حال گرانفروشی ده برابری هستند سالانه هزاران معلول و کشته برجای میگذارد،باید واردات خودروهای کم مصرف ایمن صفر و کارکرده زیر5سال برای همه مردم ایران ازاد کنید تا این انحصار،گرانفروشی ده برابری شکسته شود.مجلس و دولت باید خدمتگزار مردم باشند،این همه شهید دادیم تا مردم در رفاه باشند،نه اینکه سرمایه مملکت در دست 5درصد اقازاده ها باشد.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۰۸:۵۱ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
حاجی داره شوخی میکنه... وگرنه همه میدونن مسئله اصلی کشور حجابه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
همانطور که بیانات حضرت آقا هم بود موضوع اصلی بی حجابی است. که متاسفانه دشمن به ما خط اشتباه میدهد.لطفا فریب دشمن را نخورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
سلام لطفا از وضیعت اسفبار و نگران کننده حمل ونقل اتوبوس رانی مخصوصا نیروگاه پردیسان گزارش تهیه کنید بسیار تاسف بار است شورای شهر و شهرداری و اتوبوس رانی مجازات شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
معیشت مردم با این سیاست غلط مسولین مرده الفاتحه کجای کاری حاج آقا در زمان جنگ مردم اینقدر در تگنا وفشار نبودند چرا دولت برای کنترل تورم کاری نمی کند فقط شما بلدید خوب شعار بدید در عمل کاری نمی کنید ملت داره به فنا میره آیا گوش شنوایی هست؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۴ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
مسئله اصلی ازدواج جوانان است که با موضع موجود برای من و امثال من خواب و خیال شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۹ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
با وجود ثابت ماندن قیمت‌ ارز و دلار قیمت بعضی کالاها در چند روز اخیر حتی در فروشگاه های تعاونی افرایش داشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
امیرالمؤمنین علی(ع) می‌فرمایند: «کان الفقر ان یکون کفرا». این فقر به کفر می‌انجامد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۱ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
حجاب ! فقط حجاب! باقی همه کشک است!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۵ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
اینکه اقتصاد و معیشت مردم از اولویتهای اصلی است ، را حتی یک دانش آموز ابتدائی هم تشخیص میدهد که حرف درستی است
لکن مردم ما با شعور هستند و میفهمند که:

این حرفها برای فرار از افتضاح لایحه(ضایعه) قوه قضائیه درمورد عفاف و حجاب و انحراف افکار عمومی زده میشود
شما به وظیفه خودتان عمل کنید و راجع به اقتصاد حرف نزنید(!؟)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۱ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
همین مساله که میفرمایید باعث شده خیلی از عوامل در سیستم حکومتی از رانتها ، اختلاس ها و رشا و ارتشا ترویج پیدا کند و فساد مردم را بگیرد و بد بختی پشت بدبختی روزگار مردم را سیاه تر کنه و سیستم اداره مردم و حکومت نتواند نفس تازه کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
خسته نباشید بالاخره فهمیدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
امیدوارم شما هم بفهمید که....!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
بی ادب توهین نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
معیشت مردم درعمل درست شود لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
حاج آقا ولایت ودیانت مهمتر از اقتصاد ومعیشت است حتی به زور شلاق وچماق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
امیرالمؤمنین علی(ع) می‌فرمایند: «کان الفقر ان یکون کفرا». این فقر به کفر می‌انجامد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
زمانی که فقر از پنجره میاد دین و ایمان از درب خانه می رود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
پیامبر فرمودند اگر فقر از یک در وارد شود ایمان از در دیگه خارج می شود .

تو مثل اینکه این مطلب نفهمیدی جناب رانتخوار ریاکار و مفسد بی دین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
همون اسلام اولی را که داشتیم بعض این اسلام نابی که برامون اوردن // حدا قال این همه مشکل نداشتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
نفوذی!
اسلام مربوط به فرهنگ و تعقل هست و زشتی های ناشی از کنار گذاشتن تعقل را از جامعه دور میکند و اگر با اموزش درست معرفی و در اختیار مردم قرار داده شود نیاز به هیچ زوری نیست ! بلکه این دشمنان اسلام هستند که زورِ هزاران میلیارد دلار برای نابودی اسلام زیبا خرج میکنند در خاورمیانه ولی به نتیجه نمیرسند.
Iran (Islamic Republic of)
کمیل
۲۳:۴۶ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
بعد از فلسطین و لبنان و یمن و سودان البته!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
چند بار تکرار میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
چندین بار هم که تکرار کنند ، باز هم برخی نمی فهمند!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
براي بعضيا لازمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
هزار بار هم تکرار کنند کسی گوش نمی دهد
آخرین اخبار