دیدار امیرعبداللهیان و همتای عربستانی در حاشیه نشست بریکس

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی در حاشیه نشست بریکس در کیپ تاون دیدار و گفتگو کردند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست وزرای خارجه بریکس و کشور‌های دوست بریکس در کیپ تاون آفریقای جنوبی حضور دارد در ادامه رایزنی‌ها با مقامات شرکت کننده در این نشست با «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی دیدار و گفتگو کرد.

این دومین دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان سعودی بعد از احیای روابط دیپلماتیک ایران و عربستان سعودی است. وزرای خارجه ۱۷ فروردین ماه و بعد از توافق دو کشور برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک با یکدیگر در پکن دیدار و بیانیه مشترکی صادر کردند. ایران و عربستان سعودی بعد از هفت سال و سه ماه قطعی روابط ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ در شهر پکن در خصوص از سرگیری مناسبات دیپلماتیک توافق کردند.

حسین امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی ۲۲ اردیبهشت ماه هم در گفت‌وگویی تلفنی آخرین وضعیت توافقات مشترک دو کشور در پکن را مرور کردند. امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از سیر توافقات انجام شده از سوی جمهوری اسلامی ایران و عربستان از جمله نشست وزرای خارجه دو کشور و اعلام ازسرگیری روابط، اعزام تیم‌های فنی بازگشایی سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌های دو کشور و همچنین اقدام به معرفی سفرا گفت: جمهوری اسلامی ایران تمهیدات لازم را برای افتتاح رسمی نمایندگی سیاسی و کنسولی خود در عربستان سعودی در نظر گرفته است.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در دو روز اخیر با وزرای خارجه آفریقای جنوبی، امارات عربی متحده و روسیه دیدار و گفتگو کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار