نقشه نظام سلطه برای تسخیر کودکان ایرانی

یک پژوهشگر و فعال رسانه گفت: غرب در حوزه ترویج سبک زندگی خود از ما پیشی گرفته است و کار، مطالعه و پژوهش بسیار در این زمینه انجام داده است.

سرهنگ محمدرضا سراوانی با حضور در برنامه ساحت رادیو گفتگو به تشریح کلید واژه سبک زندگی پرداخت و گفت: سبک زندگی برآمده از انسان است که از مخلوقات خداوند بوده و حق تعالی بنا بر خلقت انسان به خود احسن می‌گوید.

وی با اعتقاد بر این که غایتِ جهان خلقت انسان بوده و خداوند در نهایت بندگی را از ما طلب می‌کند، گفت: سبک زندگی برای انسان بر این مبناست که خالق سازنده ماست و دستورالعملی برای زندگی ما در نظر گرفته است.

در این راستا قرآن کریم کتاب دستورالعمل‌های ماست و باید و نباید‌ها را برای همه ما نازل کرده است و ضمن پیچیده نبودن، یکسری باید‌ها و نباید‌ها برای انسان دارد.

سراوانی با اشاره به این که غرب در حوزه ترویج سبک زندگی خود از ما پیشی گرفته است و کار، مطالعه و پژوهش بسیار در این زمینه صورت داده است، گفت: نظام سلطه برای گسترش لایف استایل خود دست به آینده نگاری زده و آینده‌ای پیش روی همگان ترسیم کرده است.

در این جا طی پژوهش‌هایی آن چه در نظر دارند را می‌سازند و با تولید فیلم و بازی، سبک زندگی را به یک جز از لوازم کودک در سنین پایین تبدیل می‌کنند و در چند سال بعد، اتفاق مورد نظر خود را در زندگیِ بزرگسالی آن کودک رقم می‌زنند.

وی در این باره توضیح داد: به عنوان مثال بازی‌هایی در غرب ساخته شد که ترور سردار سلیمانی را برای کودکان و بازی دیگر نیز حمله به برج میلاد را برای کودکان ترسیم می‌کرد.

در این جا با کودکی رو به رو هستیم که در خاک ایران زندگی می‌کند و با یک بازی کامپیوتری تصمیم می‌گیرد به تهران حمله کند؛ این بدان معناست که نظام سلطه کار خود را به درستی انجام داده است، ولی ما با عدم انسجام خود، در زمینه رسانه‌ای نحیف عمل کرده‌ایم.

سراوانی در عین حال اقداماتِ ناچیزِ انجام گرفته را مثبت ارزیابی و تاکید کرد که در جبهه رسانه‌های خودی باید شاهد یک انسجام باشیم.

این پژوهشگر حوزه رسانه سبک زندگی ایرانی اسلامی را تحول گرایانه خواند که ما را علاوه بر نزدیکی با یکدیگر، به خداوند نزدیک می‌سازد و در این بین نبردی تمدنی میان نگاه ایرانی و غربی وجود دارد.

غرب دیدگاهی مصرفی دارد و طی ده سال گذشته نظام خانواده را در کشور‌های خود از بین برد؛ مسیری که به بن بست رسیده و ما به تازگی در نقطه شروع آن قرار داریم.

سراوانی در بخشی دیگر از سخنان خود نقش زنان را از دوران پهلوی و هم اینک مورد تاکید قرار داد و افزود: مادران و زنان در دفاع مقدس فرزندان خود را عازم جبهه و تقدیم اسلام می‌کردند.

این در حالی است که امروز مسئله زن پاشنه آشیل ماست و در یک نبرد تمدنی قرار داریم و همان طور که رهبری فرمودند انشاالله خرمشهر‌های دیگر را هم با وفاق و همدلی فتح کنیم.

برچسب ها: تسخیر شده ، کودکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار