تصادف‌های منجر به فوت در جاده‌های استان سمنان ۲۵ درصد کاهش یافت

رییس پلیس راه استان سمنان گفت: حوادث رانندگی منجر به فوت در جاده‌های این استان طی فروردین و اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش ۲۵ درصدی داشت.

سرهنگ موسی بزرگی رئیس پلیس راه استان سمنان ابراز کرد: رفع نقاط حادثه خیز، هوشمندسازی، و نصب دوربین کنترل سرعت در محور‌های اصلی، از مطالبات پلیس راه استان سمنان برای کاهش تصادفات جاده‌ای است.

وی با بیان اینکه لازمه کاهش تلفات جاده‌ای توجه به فرهنگ‌سازی از سوی دستگاه‌های مختلف است، گفت: برای فرهنگ‌سازی با هدف کاهش تلفات جاده‌ای باید رسانه‌ها به این موضوع توجه ویژه داشته باشند و برنامه‌های آموزشی درنظر بگیرند.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی محور‌های ارتباطی استان سمنان، افزود: نزدیک ۶۰۰ کیلومتر از مسیر حدود یکهزار کیلومتری مسیر تهران- مشهد از استان سمنان می‌گذرد که بزرگراه و کویری است و انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی مرتبط با تمهیدات لازم پلیس راه را در کاهش تصادف‌های جاده‌ای همراهی کنند.

وی با اشاره به کویری بودن محور‌های مواصلاتی استان سمنان، افزود: برای پیشگیری از خواب‌آلودگی رانندگان، وجود استراحتگاه‌های بین‌راهی ضروری است.

رییس پلیس راه استان سمنان تاکید کرد: افزایش تابلو و علایم و خط کشی در جاده‌های استان سمنان و رفع سریع نقاط حادثه‌خیر جاده‌ای این استان سمنان از راهکار‌های ارتقای ایمنی تردد در این محور‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.