همه حجاج زنجانی در سلامت کامل هستند

مدیرکل حج و زیارت استان زنجان گفت: همه حجاج زنجانی با سلامتی کامل، بدون مشکل و مساله تاخیر نه چندان قابل ملاحظه ای وارد مدینه شدند و هم اکنون در حال اقامه برنامه های معنوی خود هستند.

ابراهیم احدی مدیرکل حج و زیارت استان زنجان با بیان اینکه همه حجاج زنجانی در سلامت کامل هستند گفت: عملیات انتقال حجاج از فرودگاه زنجان به مدینه منوره و طبق برنامه طی تاریخ های ۹، ۱۰ و ۱۱ خرداد امسال به اتمام رسید.

وی اضافه کرد: کاروان هایی که از طریق ایستگاه اعزامی و پروازی زنجان وارد سرزمین نور شدند، طی ۶ پرواز انجام گرفت و ۹ کاروان وارد شهر پیامبر شدند.

این مسوول ادامه داد: در زمان حاضر زائرین مشغول برنامه های زیارتی شامل زیارات دوره، زیارت نبی اکرم(ص)، زیارت ائمه بقیه، زیارات دوره مساجد ذوقبلتین، مسجد قبا و منطقه تاریخ احد هستند.

این مسوول یادآور شد: کاروان دیگر حج و زیارت استان هم چهارم خرداد که از طریق ایستگاه پروازی تهران وارد مدینه منوره شده بود روز ۱۰ خرداد وارد مکه شد و مورد استقبال مسوولان قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: کاروان های مدینه این استان هم بعد از پنج روز اقامت در این شهر وارد شهر مکه خواهند شد تا اعمال عمره تمتع را بجای آورند و برای ایام مشاعر تا روز عید قربان که اصل اجرای مناسک حج تمتع انجام خواهد گرفت حضور می یابند.

یک هزار و ۴۲۳ زائر زنجانی به سرزمین وحی اعزام شدند که از این تعداد ۷۳۵ نفر برابر با ۵۲ درصد را مردان و ۶۸۵ نفر معادل ۳۸ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.