تصمیم احتمالی اوپک پلاس برای کاهش دوباره تولید نفت

منابع می‌گویند اوپک پلاس قصد دارد در جلسه آتی خود مجددا تولید نفت را کاهش داده و آن را به بیش از ۴ میلیون بشکه در روز برساند.

منابع آگاه می‌گویند اعضای اوپک پلاس نشست‌های دو روزه خود را از امروز (شنبه) آغاز می‌کنند که ممکن است منجر به کاهش بیشتر تولید نفت تا یک میلیون بشکه در روز شود.

به گزارش رویترز، منابع می‌گویند این کاهش به طرح‌های کاهش تولید قبلی اضافه می‌شود و در صورت تصویب، حجم کل کاهش تولید به ۴.۶۶ میلیون بشکه در روز یا حدود ۴.۵ درصد تقاضای جهانی می‌رسد.

حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق در پاسخ به سوالی درباره کاهش احتمالی یک میلیون بشکه ای نفت در روز به خبرنگاران گفت: «این عدد شتاب‌آمیز اعلام شده است، ما هنوز وارد این مباحث نشده‌ایم».

گفتنی است اوپک پلاس حدود ۴۰ درصد نفت خام جهان را تولید می‌کند، این بدان معناست که تصمیمات سیاسی آن می‌تواند تاثیر زیادی بر قیمت نفت داشته باشد.

کشور‌های غربی اوپک را به دستکاری قیمت نفت و تضعیف اقتصاد جهانی از طریق هزینه‌های بالای انرژی متهم کرده اند. غرب همچنین اوپک را متهم کرده است که با وجود تحریم‌ها علیه روسیه، بیش از حد از این کشور حمایت می‌کند، زیرا کشور‌های آسیایی مانند چین و هند سهم عمده صادرات نفت روسیه را خریده و از پیوستن به تحریم‌های غرب علیه روسیه خودداری کرده اند.

در پاسخ، مقامات اوپک می‌گویند چاپ پول توسط غرب در دهه گذشته باعث تورم شده و کشور‌های تولیدکننده نفت را مجبور کرده تا ارزش صادرات اصلی خود را حفظ کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار