طرح صلح اندونزی برای پایان جنگ اوکراین

اندونزی خواستار ایجاد منطقه عاری از سلاح و برگزاری همه پرسی برای پایان جنگ در اوکراین شد.

وزیر دفاع اندونزی روز شنبه طرح صلحی را برای جنگ در اوکراین پیشنهاد کرد و خواستار ایجاد منطقه خالی از سلاح و اقدام سازمان ملل متحد در برگزاری رفراندوم در آنچه که او مناطق مورد مناقشه خواند، شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه رای الیوم، پرابوو سوبیانتو از وزرای دفاع و فرماندهان نظامی سراسر جهان در نشست "شانگری - لا"، برجسته‌ترین اجلاس امنیتی آسیا در سنگاپور خواست تا بیانیه‌ای مبنی بر توقف درگیری‌ها صادر کنند.

او در طرح خود چند مورد را پیشنهاد کرد که شامل آتش بس در مکان‌های فعلی که طرف‌های درگیر در آن مستقر هستند و ایجاد منطقه عاری از سلاح و غیرنظامی است که با عقب نشینی هر طرف به فاصله ۱۵ کیلومتری از محل عملیات صورت می‌گیرد.

او با بیان اینکه منطقه عاری از سلاح و غیرنظامی شده باید تحت نظارت نیرو‌های حافظ صلح مستقر یافته با اقدام سازمان ملل باشد، افزود: سازمان ملل باید برای "برآورده ساختن خواسته‌های اکثریت جمعیت مناطق مختلف مورد مناقشه" همه پرسی برگزار کند.

پیشنهاد اندونزی پس از سفر جوکو ویدودو رئیس جمهور این کشور به مسکو و کی یف صورت می‌گیرد، زیرا او پیشنهاد میانجیگری بین مقامات دو کشور و احیای مذاکرات صلح را داد.

در آن زمان او ریاست گروه بیست را نیز بر عهده داشت. در جریان نشست‌های گفتگوی شانگری-لا، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار کرد که اگر حمایت نظامی از اوکراین متوقف شود، جنگ به سرعت پایان می‌یابد، اما پایان جنگ با سقوط حاکمیت اوکراین با یک تهاجم خارجی خواهد بود.

جوزپ بورل همچنین گفت: ما نمی‌توانیم حمایت نظامی از اوکراین را متوقف کنیم، زیرا صلحی را نمی‌خواهیم که به منزله تسلیم در برابر طرف قوی‌تر است.

این در حالی است که کی‌یف طرح صلح مطرح شده از سوی وزیر دفاع اندونزی را رد کرده و آن را شبیه طرح روس‌ها خوانده و بر موضع خود مبنی بر عقب‌نشینی نیروهای روسیه از مناطق تحت کنترلش در اوکراین تاکید کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۶:۵۹ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
اینک که صلیبیون در فاز دوم جنگهای صلیبی در حال دریدن یکدیگر اند دخالت یک کشور مسلمان برای ایجاد صلح بین انان یعنی اینکه خون شما صلیبیون از ما مسلمانان رنگین تر است همیشه باید و باید و باز هم باید این ما مسلمانان هستیم که باید بجنگیم و شما تماشاگر و به ریش ما مسلمانان بخندید و حضرت پاپ هم بعنوان یک پدر روحانی برای ایجاد صلح در بین ما مسلمانان دعا اندونزی این هم را پذیرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۵ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
قبلا رفراندوم شده و ساکنین از اوکراینیا بیزار بودن
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۰۵:۱۳ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
سلام اندونزی،

باید به مسابقات قرآن در کشورت بیشتر اهمیت بدهی.
آخرین اخبار