رئیس شبکه دامپزشکی سیرجان معرفی شد

طی مراسمی محمد رضا صادقی پور به عنوان رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سیرجان معرفی شد.

مراسم تودیع و معارفه رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سیرجان با حضور سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمان، فرماندار سیرجان، نماینده مردم سیرجان و بردسیر و جمعی از کارکنان شبکه دامپزشکی و مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان سیرجان برگزار شد.

علی یعقوبی پور در این مراسم ضمن تسلیت فرا رسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد، صنعت دامپزشکی را بزرگ‌ترین صنعت کشور پس از صنعت نفت دانست. 

او افزود: امنیت غذایی و سلامت به عنوان یکی از چالش های علمی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی كشورهای توسعه یافته و در حال توسعه است که در ایران نیز با حجم سرمایه گذاری که در حوزه صنعت دامپزشکی به خصوص سرمایه‌گذاری در زمینه سلامت و بهداشت، انجام می شود می توانیم ادعا کنیم که بعد از صنعت نفت، یکی از صنایع مهم کشور است که این خود نشان از اهمیت این حوزه در بحث سلامت جامعه است.

فرماندار سیرجان با بیان اینکه نقش دامپزشکی در کمک به تامین امنیت غذایی و پیشگیری از بروز بیماری های مشترک دام و انسان بر کسی پوشیده نیست، بیان داشت: متاسفانه سالانه بیش از ۲ میلیون نفر در دنیا به خاطر مواد غذایی ناسالم جان خود را از دست می دهند.

او تصریح کرد: سازمان دامپزشکی به منظور اجرای وظایف و مسئولیت‌های قانونی خود ۳ هدف ملی حفظ سرمایه دامی کشور از طریق بهداشت دام، حفظ و ارتقای بهداشت عمومی از طریق مبارزه با بیماری‌های مشترک قابل انتقال بین انسان و حیوان و تحقق امنیت غذایی از طریق فراهم کردن شرایط بهداشتی برای سرمایه گذاری و تولید، کاهش تلفات دامی، کاهش ضایعات فراورده‌های دامی و سلامت غذای ایمن را دنبال می‌کند.

فرماندار سیرجان ضمن قدردانی از زحمات چندین ساله زینلی پور، اینگونه تغییرات را لازمه پیشرفت سازمان ها دانست و گفت: جا به جایی جزو ذات سازمان ها است و افراد به مرور زمان متخصص می شوند و پس از مدتی تخصص آن ها در جای دیگری از سازمان کاربرد بیشتری خواهد داشت.

 صدیقه کاظمی نیا، سرپرست اداره‌کل دامپزشکی استان کرمان نیز در این مراسم گفت: امروز به خود می‌بالیم که شبکه دامپزشکی شهرستان سیرجان در اکثر شاخص‌ها جزو رتبه‌های اول است.

او تغییر رویکردهای کاری سازمان دامپزشکی کشور از زمان های دور تا به امروز را حائز اهمیت برشمرد و افزود: سازمان دامپزشکی از بدو تاسیس خود بر مبنای حفظ سلامت بهداشت عمومی بود.

کاظمی نیا تصریح کرد: پس از انقلاب که سازمان دامپزشکی و اداره ها و شبکه های دامپزشکی شکل نوین به خود گرفتند تا امروز در کلیه های زمینه های بهداشتی و سلامت جامعه دامپزشکان دخیل هستند.

او افزود: از سرم و واکسن سازی تا غذای مردم از مزرعه تا سفره، کنترل بیماری های مشترک  و ...حوزه وظایف دامپزشکی است .

در ادامه شهباز حسن پور، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی اقدامات دامپزشکی را ضامن سلامت عمومی و امنیت غذایی شهروندان برشمرد و از زحمات زینلی پور در دوران تصدی پست رئیس شبکه دامپزشکی قدرددانی و برای محمد رضا صادقی پور رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آرزوی توفیق کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار