لزوم تحقق صنعت سبز در راستای رونق تولید و اشتغال با رعایت اصول حفاظت از محیط زیست

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: سریع ترین و تاثیر گذارترین راهکار برای صنعتی شدن در چارچوب حفظ محیط زیست در کنار توسعه صنایع و بهبود شرایط اقتصادی باشد.

محسن ربانی زاده در سفر یک روزه به شهرستان بیضا  در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی این شهرستان با اشاره به استقرار صنایع پاک و سبز در شهرستان ها تاکید کرد: با توجه به اینکه شهرک صنعتی بزرگ شیراز متقاضی بیشماری جهت استقرار در منطقه داشت چندین منطقه برای ایجاد شهرک صنعتی بررسی شد که ماحصل بررسی های کارشناسی و نظر به قابلیت های بالقوه و زیر ساخت های لازم شهرستان بیضا انتخاب شد که مکمل صنعتی مناسبی برای شهرک صنعتی بزرگ شیراز است و در طرح جامع توسعه شهرک های صنعتی این تصمیم قطعی و  در دستور کار قرار دارد.

او، وجود اراضی منابع طبیعی در پیرامون روستای صادق آباد را بستر مناسبی برای ایجاد شهرک های صنعتی عنوان کرد و گفت: مهمترین شهرکی که همواره مد نظر و مورد تاکید استاندار محترم بوده شهرک دارویی است که در همین خصوص برنامه ریزی لازم و تخصیص زمین صورت گرفته است.

معاون استاندار ادامه داد: با توجه به تقاضاهای متعدد جهت استقرار صنایع در شهرک صنعتی بزرگ شیراز ایجاب می کرد که بخش  از اراضی مذکور به شهرک صنعتی جهت استقرار صنایع تخصیص داده شود لذا با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در حال حاضر حدود ۴۰۰ هکتار مساحت اراضی موجود به شرکت شهرکهای صنعتی و دو شرکت خصوصی «سکاف» و «کیا نشان» اختصاص داده شود.

جانشین استاندار در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بر ضرورت انعقاد یک تفاهم نامه با همکاری بین متولیان سه شهرک مذکور تاکید و ابراز امیدواری کرد: بعد از فراهم شدن شرایط استقرار صنایع قطعاً رونق خوبی به لحاظ تولید و اشتغال  در منطقه ایجاد خواهد شد.

ربانی زاده گفت:  با توجه به نزدیکی شهرک های مسکونی به مرکز استان و تمایل سرمایه گذاران استقرار در این شهرک ها انتظار می رود به زودی رونق لازم در منطقه ایجاد و تولید و اشتغال خوبی راشاهد باشیم‌.

او یادآور شد:  مجموعه شهرک های صنعتی بیضا به گونه ای است که یک شرکت دولتی ،یک شرکت خصوصی بومی به نام کیا نشان و یک شرکت خصوصی غیردولتی و توانمند به نام سه کاف مسئولیت ایجاد و فراهم نمودن زیرساخت های لازم در شهرک صنعتی را بر عهده دارند.

ربانی زاده گفت: اطمینان داریم ضمن هم افزایی لازم در بین شرکت‌های مذکور در منطقه شاهد رونق بیش از پیش اشتغال بوده و به خوبی بتوانیم پاسخگوی سرریز صنایع متقاضی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس  از حمایت های همه جانبه دکتر ایمانیه؛ استاندار فرهیخته و جناب دکتر علیزاده؛ نماینده مردم شریف سپیدان و بیضا جهت تسریع در امور اجرائی تقدیر و تشکر کرد و در پایان گفت: سعی خواهد شد تا صنایعی که قرار است در منطقه مستقر شوند به لحاظ زیست محیطی حداقل آلایندگی را داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار