ووچیچ: روزانه بیش از ۲۰۰ تهدید به مرگ دریافت می‌کنم

رئیس‌‎جمهور صربستان اعلام کرد که روزانه بیش از ۲۰۰ تهدید به مرگ دریافت می‌کند، اما او به عنوان رئیس جمهور باید این اقدامات زشت را تحمل کند.

الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور اربستان، روز یکشنبه گفت که هر روز ۲۰۰ تهدید به مرگ دریافت می‌کند و معتقد است که تحمل آن‌ها بخشی ذاتی از وظایف یک رئیس جمهور است.

براساس گزارش اردو پوینت، او گفت: من رئیس جمهور هستم و وظیفه من این است که تهدید به مرگ را تحمل کنم. من نمی‌دانم که آیا به طور رسمی یا خصوصی قابل پیگرد قانونی است یا خیر، به سهم خودم، روزانه بیش از ۲۰۰ تهدید به مرگ علیه من وجود دارد. او در ادامه افزود که وظیفه اوست که با اعمال زشت و کثیف مقابله کند.

روز شنبه، مخالفان دولت صربستان پنجمین راهپیمایی و تجمع خود را در بلگراد برگزار کردند. اگرچه اطلاعات رسمی در مورد تعداد شرکت کنندگان وجود ندارد، رسانه‌های مخالف تعداد شرکت کنندگان را بیش از ۱۰۰۰۰ نفر اعلام کردند. برخی از بازیگران، مجریان تلویزیون و سیاستمداران مخالف حزب حاکم در جمع مردم سخنرانی کردند.

در ۲۶ می، بزرگترین تجمع در حمایت از ووچیچ و دولت در پایتخت صربستان با حضور رسمی ۲۰۰ هزار نفر برگزار شد. روز بعد، رئیس جمهور اعلام کرد که از رهبری حزب حاکم صربستان پیشروی کشور کناره گیری می‌کند و میلوش ووچویچ، معاون نخست وزیر را به عنوان جایگزین خود پیشنهاد کرد.

ووچیچ در اوایل ماه می گفت که سرویس‌های ویژه یک کشور دوست از شرق به او در مورد تلاش‌های احتمالی برای ایجاد یک انقلاب رنگی در این کشور هشدار داده بودند. ووچیچ همچنین گفت که صربستان قرار است سیاست خارجی مستقل خود را حفظ کند و خودش تصمیم بگیرد که آیا تحریمی اعمال کند یا نه. او همچنین مخالفان سیاسی خود را متهم کرد که از احساسات مردم در مورد دو تیراندازی جمعی اخیر در صربستان برای رسیدن به اهداف سیاسی خود استفاده می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار