نظارت رئیس‌جمهور صربستان بر رزمایش نظامی + فیلم

رئیس‌جمهور صربستان بر تمرین‌های نظامی در رزمایش «گرانیت ۲۰۲۳» در نزدیکی بلگراد نظارت کرد.

«الکساندر ووچیچ» رئیس‌جمهور صربستان بر تمرینات نظامی در مقیاس بزرگ در فرودگاه باتاینیسا در نزدیکی بلگراد نظارت داشت. ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان و «میلوراد دودیک» رئیس‌جمهورِ جمهوری سرپسکا نیز در این مراسم حضور داشتند.

در این رزمایش که «گرانیت ۲۰۲۳» نام گرفت، بیش از ۵ هزار  سرباز با بیش از ۲ هزار ۳۰۰ قبضه سلاح، تجهیزات نظامی و بیش از ۶۰ هواپیما شرکت کردند.

این در حالی است که برخی اسناد منتشر شده پنتاگون نشان می‌دهد ۵۰ نیروی ویژه نظامی انگلیس هم اینک در اوکراین به سر می‌برند. وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در این اسناد تأیید کرده است ۱۲ کشور عضو ناتو از جمله آمریکا دارای گروه ویژه نظامی در اوکراین هستند. 

در سند طبقه بندی شده دیگر پنتاگون آمده است: «صربستان به عنوان تنها کشور اروپایی که از تحریم روسیه به دلیل جنگ اوکراین اجتناب کرده بود، اکنون موافقت خود را برای ارسال تسلیحات به اوکراین اعلام کرده و یا این تسلیحات را به کی یف ارسال کرده است.»

صربستان حتی پس از تحت فشار قرار گرفتن از سوی سوئد برای تحریم روسیه، به دنبال بی‌طرفی در جنگ اوکراین است. الکساندر ووچیچ اعلام کرده که سوئد خواستار تحریم روسیه بوده است، اما بلگراد از نظر نظامی بی‌طرف بوده و به دنبال حفظ کردن مواضع خود در این زمینه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار