امام خمینی آزادگی عزت شرف و استقلال را به مردم ایران هدیه کرد

آیین بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی و قیام خونین پانزده خرداد در حسینیه ثار ا... ارومیه برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در آیین بزرگداشت سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی و قیام خونین پانزده خرداد که در حسینیه ثار ا... ارومیه برگزار شد با اشاره به ایمان راسخ امام خمینی ره و اقتدای ایشان به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) گفت: امام هیچ واهمه‌ای از دشمنان نداشت و راه خود را با توکل بر خدا و اعتماد به مردم ادامه دادند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی ادامه داد: برای پیمودن مسیر امام راحل باید سیره ایشان را به خوبی بشناسیم، در همان راه حرکت کنیم چون فرمایشات مقام معظم رهبری این امر را برای همه روشن کرد.

امام جمعه ارومیه با بیان این که جبهه حق و باطل همیشه در مقابل یکدیگر قرار دارد و این مهم در طول تاریخ ادامه خواهد داشت افزود: تقویت ایمان و تزریق امید در بین مردم دو موضوع مهمی است که رهبر معظم انقلاب بر تقویت آن در بین مردم تاکید کرده اند چرا که دشمنان این دو مسئله را مورد هجمه قرار می‌دهد تا مقابل پیشرفت ایران اسلامی بایستد.

 

 آزادگی عزت شرف و استقلال؛ ارمغان امام به مردم ایران اسلامی

امام خمینی آزادگی عزت شرف و استقلال را به مردم ایران هدیه کرد

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان نیز در این آیین با بیان این که امام آزادگی عزت شرف و استقلال را به مردم ایران اسلامی به ارمغان آورد گفت: امام خمینی(ره) بر این اصل معتقد بود که انقلاب اسلامی باید بر پایه مردمی شکل گیرد و در حقیقت ۱۵خرداد سال ۱۳۴۲ را نقطه آغازین انقلاب قرار داد که در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ انقلاب با هوشیاری مردم به ثمر رسید.

منوچهر متکی با اشاره به این که محصول تمدن غرب جنگ‌های جهانی اول و دوم بود که متکی بر نژاد پرستی و استفاده از بمب‌های شیمیایی شکل گرفت افزود: در میانه چنین بحرانی امام خمینی ره انقلاب اسلامی را شکل داد و شکل گیری یک تمدن بزرگ اسلامی را آغاز کرد و در واقع هدایت انسان‌ها را با آموزه‌های اسلامی جهان شمول کرد.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره)  با ایجاد فرهنگ مقاومت تیری به سمت مستکبران و خصوصا رژیم منحوس صهیونیستی رها کرده که نابودی آنان را در پی خواهد داشت.

وزیر سابق امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این که آمریکایی‌ها امروز توانایی جامه عمل پوشاندن به کوچکترین خواسته خود را در جهان ندارند تصریح کرد: نظم جدید جهانی در حال شکل گیری است و رهبران غربی نیز به این موضوع اذعان دارند که تمدن غرب دیگر تمام شده و توانایی مدیریت جهانی را ندارد.

متکی با بیان این که امام خمینی(ره)  اعتقاد به مردم داشتند و در حقیقت پیوند عمیق قلبی با مردم ایجاد کرده بودند گفت: مردم نیز همواره در صحنه‌های مختلف برای دفاع از آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی حضور داشته اند و امروز نیز پای کار هستند و این مهم وظیفه مسئولان را سنگین می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.