استاندار سیستان و بلوچستان:

افتتاح سد کهیر موجب تحقق رونق کشاورزی و تامین آب مردم پایین دست کنارک می‌شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: افتتاح سد کهیر با ظرفیت ۳۴۳ میلیون مترمکعب موجب تحقق رونق کشاورزی، سیرآب شدن سفره‌های آب زیرزمینی و تامین آب پایدار مردم پایین دست محدوده شهرستان کنارک می‌شود.

 محمد کرمی در دیدار با مردم کهیر و بازدید از طرح‌های عمرانی و سد کهیر کنارک اظهارداشت: مسائل و مشکلات مردم را مسوولان براساس اولویت پیگیری و مرتفع کنند.

وی بیان کرد: وقتی سد کهیر افتتاح می‌شود قطعا مردم پایین دست بخش کهیر و شهرستان کنارک که با تانکر بصورت سقایی آبرسانی و بدون شبکه آبرسانی هستند انتظار دارند از آب سالم و بهداشت لوله کشی بصورت شبانه روزی بهره‌مند شوند و این کمترین درخواست مردم است که امیدوارم مورد توجه مسوولان در اسرع وقت باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان ضمن تسلیت رحلت حضرت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد گفت: امروز خرسندم که خداوند توفیق داد که کنار شما مردم بخش کهیر از نزدیک برای بررسی مشکلات حضور داشته باشم.

وی با اشاره به ظرفیت سد کهیر افزود: با راه اندازی سد ان شاالله شاهد رونق کشاورزی در این منطقه باشیم و این امر با اجرای خط انتقال و بررسی مسوولان حوزه جهادکشاورزی محقق خواهد شد.

کرمی اظهارداشت: به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دستور داده شده تا به خانواده‌های روستایی فاقد زمین یک‌هزار مترمربع زمین در اختیار آنان قرار داده شود.

فرماندار کنارک نیز به بیان ظرفیت‌های بخش کهیر پرداخت و گفت: کهیر دارای بزرگترین ظرفیت‌ها از جمله بخش کشاورزی، سد مخزنی و مجتمع کشت صنعتی مَکُران در منطقه ساحلی گوردیم است.

برچسب ها: سد ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار