بررسی مشکلات مناطق روستایی زهکلوت

پس از حضور میدانی مدیران ارشد استانی در مناطق چاه ابراهیم و طَبَق نمداد، دستورات لازم برای رسیدگی به مشکلات این مناطق صادر شد.

با حضور میدانی مدیران ارشد استانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان، فرمانده سپاه ثارالله و جمعی از مسئولان، مناطق روستایی چاه ابراهیم و طَبَق نمداد از توابع زهکلوت مورد بازدید قرار گرفت.

 حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در جلسه جمع بندی سفر یک روزه به شهرستان زهکلوت که در تاریخ دوشنبه ۱۵ خرداد ماه با حضور مدیران استانی برگزار شد، گفت: خوشبختیم که در روز ۱۵ خرداد که اولین شهدای انقلاب اسلامی جان خودشان را فدا کردند تا این انقلاب شکوهمند اسلامی به پیروزی برسد خداوند توفیق داد تا در خدمت مردم  جنوب به خصوص منطقه طبق نمداد، روستاهای اطراف و شهرستان زهکلوت باشیم.

او افزود: جا دارد از مسئولان  و اداراتی که در تقسیم کارها وظیفه ای را برعهده خواهند گرفت و از همه کسانی که در این حرکت انقلابی، موثر و مفید برای منطقه شرکت کردند به سهم خودم  تشکر کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: ۲ نکته را لازم به ذکر می دانم. اولین نکته اینکه کمتر اتفاق می افتد که در منطقه ای با این حجم محرومیت، مدیران کل به همراه استاندار  تشریف بیاورند و از نزدیک حس کنند آنچه که اتفاق می افتد و آن ها را ببیند.

 او بیان داشت: نکته دوم اینکه مشکلات بسیارند و همه مشکلات با این جلسه و بازدیدی که از مناطق داشتیم، حل نخواهد شد، اما مطمئنا بخشی از این مشکلات حل خواهند شد و بخشی هم در دستور کار قرار خواهند گرفت تا یکی پس از دیگری حل شود.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: امیدواریم در این منطقه که انسان های پاک و کم توقعی زندگی می کنند،‌ این جلسه فتح بابی شده باشد تا به سمتی برویم که به طور جدی مشکلات منطقه زهکلوت برطرف شود.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در این جلسه گفت: ما در مقابل مردم مسئولیت داریم و باید به صورت میدانی در منطقه حضور پیدا کرده و با شناسایی مشکلات آنان به دنبال حل مسائل باشیم‌. 

او با اشاره به اینکه یکی از مشکلات در بازدیدهای میدانی، موضوع آب است و باید در اولویت قرار گیرد، افزود: در خصوص مشکل اینترنت، باید در روستاها و مناطق مختلف ارزیابی لازم انجام و مشکل آن برطرف شود؛ چرا که اینترنت امروزه بخشی از ضرورت‌ها محسوب می‌شود. 

استاندار کرمان با اشاره به بحث مسکن مهر و اینکه باید ارزیابی لازم در این زمینه انجام و راهکار مناسبی ارائه شود، بیان کرد: ضمانت‌های زنجیره‌ای مردم این مناطق روستایی باید پیگیری و رفع شود تا تسهیلات لازم برای مسکن امکان‌پذیر باشد. 

او بررسی موضوع سهمیه آرد و افزایش منطقی آن را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: مشکل برق مناطق روستایی زهکلوت نیز باید مورد ارزیابی قرار گیرد تا مردم مشکل روشنایی نداشته باشند. 

فداکار با اشاره به اینکه در زمینه آب شرب مانعی وجود ندارد و در صورت بروز مشکل از طریق آبفا رسیدگی می‌شود، افزود: بحث حضور معلمین در مناطق روستایی و رسیدگی به مسئله ترک تحصیل کرده‌ها نیز در شورای آموزش و پرورش مطرح و پیگیری می‌شود. 

او تعیین و تکلیف وضعیت وام‌های روستانشینان را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: برای تسریع در ساخت جاده چاه ابراهیم_ دازان نیز باید با همکاری مسئولان مربوطه، اعتبارات بیشتری تزریق شود تا هرچه زودتر این پروژه به نتیجه برسد. 

اسناندار کرمان تصریح کرد: کمیته امداد باید با پالایش افراد این منطقه، مردانی را که دارای ۴ فرزند هستند؛ اما سربازی نرفته‌اند، شناسایی و تحت پوشش قرار دهند.

او تصریح کرد: افراد واجد شرایط، برای دریافت وام در سامانه حیات ثبت‌نام و در این زمینه به متقاضیان آموزش اشتغالزایی نیز داده می‌شود. 

فداکار با بیان اینکه برای ارائه خدمات بیشتر به اهالی منطقه، مرکزی در روستا چاه ابراهیم تجهیز و در اختیار هلال احمر قرار داده می‌شود، بیان کرد: کد آبادی روستای ریگ آباد نیز فعال شود تا ساخت و ساز به همت خیران انجام گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار