چین از ائتلاف دریایی ایران و کشور‌های منطقه حمایت کرد

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین می‌گوید کشورش از ایده ایجاد نیروی دریایی مشترک بین ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس استقبال می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین می‌گوید حفظ صلح و ثبات در منطقه خلیج فارس مهم است و در همین راستا پکن از افزایش همبستگی بین کشور‌های منطقه حمایت می‌کند.

به گزارش وبسایت وزارت خارجه چین، وانگ ونبین در خصوص ایجاد یک نیروی دریایی مشترک بین کشور‌های منطقه خلیج فارس گفت: «حفظ صلح و ثبات منطقه خلیج فارس در خاورمیانه بر رفاه کشور‌ها و مردم منطقه تأثیر می‌گذارد و برای حفظ صلح جهانی، تقویت رشد اقتصاد جهانی و پایدار نگه داشتن عرضه انرژی از اهمیت حیاتی برخوردار است». 

وی در ادامه با تاکید بر موضع مثبت پکن در این خصوص گفت: «چین از کشور‌های منطقه در حل اختلافات و ایجاد حسن همجواری و دوستی از طریق گفتگو و مشورت حمایت می‌کند. ما همچنین از کشور‌های منطقه که در جستجوی توسعه از طریق همبستگی هستند حمایت می‌کنیم. چین به عنوان یک دوست خوب برای کشور‌های منطقه، به ایفای نقش مثبت و سازنده در پیشبرد صلح و ثبات منطقه ادامه خواهد داد». 

گفتنی است فرمانده نیروی دریایی ارتش کشورمان به تازگی از شکل‌گیری ائتلاف‌های جدید منطقه‌ای خبر داده و گفته است یک ائتلاف مشترک از نیروی دریایی ایران با کشور‌های منطقه از جمله عربستان، امارات، قطر، بحرین و عراق به‌زودی شکل خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
زد تو چشم آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۰۴ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
ما هم دخالت ناوهای آمریکا وناتو را دریای چین با شدت محکوم می کنیم وآنرا به منزله ی متشنج ساختن واختلاف افکنی وجنگ افروزی
استعمارگران تفرقه انداز می دانیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
شما؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۵۴ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
در پاسخ به شما:
آخرین سرباز صف آخر هستم
آخرین اخبار