حریق سحرگاهی انبار موادغذایی در شیراز اطفاء شد

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز، از وقوع حریق گسترده در انبار مواد غذایی، خشکبار و عطاری در خیابان تیموری خبر داد و گفت: عملیات اطفاء باحضور ۳۰ آتش‌نشان با موفقت انجام شد.

هادی عیدی‌پور در تشریح جزئیات این حادثه گفت: ساعت ۳ و ۴۵ دقیقه بامداد دوشنبه ۱۵ خرداد، وقوع حریق در یک انبار موادغذایی به سامانه ۱۲۵ اطلاع‌رسانی شد.

او با بیان اینکه پس از اعزام اولین تیم و ارزیابی اولیه، نیرو‌های آتش‌نشان از هشت ایستگاه به محل اعزام شدند، گفت: با توجه به محل حادثه که خیابان تیموری، در مرکز تجاری مسکونی شیراز بود، خودرو‌های اطفایی سنگین و نیمه سنگین به محل گسیل شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز گفت: این حادثه در یک انبار موادغذایی، مملو از کالا‌های خشکباری و عطاری به وسعت ۲۰۰ مترمربع حادث شده و آتش در حال گسترش به مناطق اطراف بود.

عیدی‌پور با بیان اینکه آتش سوزی با سرعت عمل آتش نشانان قبل از سرایت به منازل و مغازه‌های اطراف اطفا شد، گفت: محل حادثه یک ساختمان دوطبقه بوده که به عنوان انبار از آن استفاده می‌شد.

این مقام مسئول گفت: برابر گزارش، آتش از طبقه همکف شروع و به طبقه دوم و سقف شیروانی این محل سرایت کرده بود، در جوار این مکان یک هتل سنتی قرار داشت و اگر دیر عمل می‌شد، احتمال سرایت به این هتل و منازل و مغازه‌های همجوار وجود داشت.

او گفت: به دلیل حساسیت عملیات، آتش نشانان از چند جهت با چند رشته لوله آب دهی پر فشار عملیات مهار حریق و همزمان با برش سقف شیروانی، عملیات تهویه را آغار کرده و ادامه دادند و بعد از ۴ ساعت تلاش بی وقفه توانستند حریق را اطفاء کنند. 

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: با توجه به حجم بالای شعله‌های آتش و گستردگی حریق هنوز میزان دقیق خسارت مشخص نیست و علت حادثه هم نیاز به بررسی دقیق کارشناسی دارد.

عیدی‌پور یادآور شد که این حادثه خوشبختانه، تلفات جانی در پی نداشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.