کریمی: دنبال متهم نگردند؛ خودشان مقصر شکست تکواندو هستند

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو گفت: دوستان خودشان مقصر شکست تکواندو در مسابقات جهانی باکو هستند و نباید دوباره دنبال مقصر بگردند.

مرتضی کریمی سرمربی سابق تیم ملی تکواندو در خصوص عملکرد ضعیف تکواندوکاران ایران در مسابقات جهانی باکو، اظهار داشت: بخش اصلی این نتایج، به قبل از مسابقات بازمی‌گردد که پس از مثبت شدن تست دوپینگ ۲ تکواندوکار، دوستان به جای مدیریت کردن بحران و ایجاد آرامش در اردو، به دنبال متهم کردن دیگران بوده و فشار و استرس زیادی به تیم وارد کردند.

وی افزود: مسئولان فدراسیون می‌دانند در ماجرای دوپینگ از کجا ضربه خوردند، اما جسارت بیان کردن آن را ندارند و می‌خواستند دیگران را مقصر جلوه دهند.

کریمی گفت: مساله مهم دیگر، فقر تکنیکی بازیکنان ما بود که به وضوح دیده شد. حریفان به خوبی برابر بازیکنان ما از تکنیک‌های مختلف استفاده می‌کردند، اما هوگوپوشان ما فقط از یک روش بهره برده و از دور مبارزه کردن را بلد نبودند.

وی با بیان اینکه به وضوح مشخص شد تکواندو ایران از دنیا عقب افتاده است، گفت: اینکه کارشناسان از فدراسیون دور هستند، اتفاق خوبی نیست. فکر می‌کنم رئیس فدراسیون بر خلاف شعارهای قبل از انتخاباتش، حرکت می‌کند.

سرمربی باتجربه تکواندو ایران، عنوان کرد: اکنون دوستان پشت طلای ناهید کیانی پنهان شده‌اند، البته حرفی هم برای گفتن ندارند. مثل جهانی مکزیک که با شکست همراه شد و به‌راحتی از آن عبور کردند از کنار این مسابقات نیز می‌گذرند.

کریمی در خصوص نگرانی‌های ایجاد شده برای تکواندو در هانگژو و پاریس، گفت: اصلا ببینیم این تیم می‌تواند سهمیه بگیرد که بخواهد در المپیک موفق باشد. به غیر از ناهید کیانی، دیگر نفرات شانسی برای کسب سهمیه از طریق رنکینگ سیستم ندارند و باید به فکر ۲ سهمیه قاره‌ای باشند.

وی گفت: تکواندو روز جهان، جنگندگی و تکنیک‌زدن است که ما آن را نداشتیم. با روش تدافعی و خراب کردن حریف، نمی‌شود به موفقیت رسید. تکواندو واقعی این مبارزاتی نیست که ما از ایران دیدیم. وقتی بیشتر نفرات تیم در دور نخست حذف می‌شوند، یعنی شما شکست خورده‌اید و باید واقعیت را قبول کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار