فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی اردبیل بزودی به بهره برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از تکمیل و بهره‌برداری فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی ۲ اردبیل با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

هاشم علایی در جریان بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی اردبیل ۲، از بهره‌برداری آزمایشی فاز دوم این تصفیه‌خانه خبر داد و افزود: با بهره‌برداری رسمی از فاز دوم این تصفیه خانه که ظرفیت پالایش ۲۵۰۰ مترمکعب پساب در شبانه روز را خواهد داشت، مجموع ظرفیت پالایش دو فاز به ۵ هزار مترمکعب در شبانه روز افزایش خواهد یافت.

او اظهار داشت: با توجه به تکمیل ظرفیت فاز نخست، اجرای فاز دوم تصفیه خانه در انتهای سال ۱۳۹۹ آغاز شد که خوشبختانه اجرای این پروژه، از پیشرفت فیزیکی بالای ۹۸ درصدی برخوردار بوده و امیدواریم طی ماه‌های آتی، با حضور مسئولان کشوری و استانی مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: برای اجرای این پروژه مهم و تاثیرگذار زیست محیطی، اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است که بخشی از این منابع، از محل اعتبارات ملی سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل تامین شده است.

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از دیگر شاخصه‌های مهم این پروژه را استفاده از ظرفیت و توان بالای پیمانکاران بومی استان برشمرد و افزود: طراحی این مدول، از بهترین روش‌های احداث تصفیه‌خانه در سطح کشور بوده که این موضوع نشان از توان بالای ظرفیت فنی و مهندسی استان برای اجرای پروژه‌های مهم و تاثیرگذار دارد.

علایی ادامه داد: شهرک صنعتی اردبیل ۲ به عنوان بزرگترین و مهمترین شهرک صنعتی استان، نیازمند توجه هرچه بیشتر است که امیدواریم با افتتاح فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب، مشکلات پالایش پساب خروجی واحد‌های تولیدی برای چند سال آتی مرتفع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.