سیل محور گرمی- بیله سوار را مسدود کرد/ خسارت جدی سیل به ۱۵ روستا

بارش باران و وقوع سیل محور گرمی- بیله سوار در محدوده پل انجیرلو را مسدود کرد.

ضیا فکری، رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: تمامی اکیپ‌های راهداری شهرستان های گرمی و بیله سوار در محل سیل زده حضور دارند ولی با توجه به اینکه سیل فعلاً فروکش نکرده امکان تردد در مسیر گرمی در سوار مقدور نیست.

وی گفت: سیل باعث قطع شدن آب شرب گرمی هم شد و باعث ریزش آب به بسیاری از منازل شهرستان هم شده است.‌

وی افزود: راهداران به محض پایان بارش اقدام بازگشایی و پاکسازی مسیر خواهند کرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بیله سوار به شهروندانی که قصد تردد در راههای استان بویژه در محورهای شمالی را دارند،توصیه کرد قبل از سفر حتما با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه ها مطلع شوند.

 طی هفته های اخیر وقوع مکرر سیل آسیب‌ها و خسارت‌های گسترده ای به ابنیه فنی راههای استان و بخش کشاورزی استان وارد کرده است.

عصر روز شنبه هفته جاری وقوع سیل خسارت‌های گسترده ای به راههای شهرستانهای گرمی،مشگین شهر و کوثر در استان اردبیل وارد کرد.

پیش از آن هم  در اثر وقوع سیل پل بنیاد آباد در کیلومتر۵۵ محور اردبیل-سرچم را تخریب کرد و برای چندین روز تردد از این مسیر قطع شد.

 آب آشامیدنی شهر قطع و ۱۵ روستا خسارت جدی دیده است

فیروز فرهانی دادستان گرمی در بازدید از محل وقوع سیل در گرمی اظهار داشت: سیل باعث تخریب پل جهان خانم لو و بیگ باغی شده که قطع راه ارتباطی با بیله سوار و پارس آباد شده است.

وی افزود: خط انتقال آب شرب بر اثر این رخداد طبیعی قطع و مرکز شهرستان و ۶۰ روستا شاید تا ساعتی آب برای مصرف نخواهند داشت، خطوط تلفن همراه و ثابت نیز دچار اختلال است.

دادستان گرمی خاطرنشان کرد: خسارت وارد شده به ۱۰ تا ۱۵ روستا جدی مشاهده شد و به شهرک صنعتی نیز آسیب جدی وارد شده و گاز این شهرک نیز قطع شده است.

فرهانی افزود:گرمی پس از این رخداد و ورود گل لای به معابر و خیابان‌ها از نمای شهری خود خارج شده و سریعا اکیپ مدیریت بحران استان باید در شهرستان حضور یابند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
سلام.گرمی شهری است با قدمت هزاران ساله،نه پیاده روی مناسبی دارد،پیاده روها شده تعمیرگاه خانه و مغازه دارها غصبش کردند،نه پارک و خیابان سالم،جاده 27کیلومتری موران گرمی به بخش زهرا حدود 30 سال هست روی آسفالت ندیده،مملکتی که پر است از قیر و ماسه،مسئولین در خوابند،رسیدگی پس کی.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۲ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
سیل برکت هست
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۰۴ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
خدا نصیب شما هم بگرداند
انشالله