۳۰۰ کانون فرهنگی مساجد قم برنامه‌های اوقات فراغت را اجرا می‌کنند

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری ۳۰۰مسجد به عنوان پایگاه اوقات فراغت تابستانی در استان انتخاب که ۵۰ پایگاه به صورت تخصصی با برنامه‌های خاص فعال خواهند شد.

حجت الاسلام محمدرضا حیدری روز سه شنبه در نشست خبری گفت: امسال شعار دولت انقلابی برای اوقات فراغت نوجوانان بازگشت به مسجد به عنوان یک نهضت است و از این رو طرح اوقات فراغت استان قم با فرماندهی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم با اشاره به اینکه ۴۳۱ کانون فرهنگی و هنری مساجد در قم فعال است از عضویت ۵۷ هزار نفر جمعیت فعال در این کانون‌ها خبر داد و گفت: بازه اجرایی طرح اوقات فراغت تابستان ۲۵ خرداد تا ۱۰ شهریور است.

حجت الاسلام محمدرضا حیدری افزود: در طرح اوقات فراغت امسال هدف گذاری شده‌است تا بر روی ۴۵ هزار نوجوان با بنیه ضعیف‌تر مذهبی کار شود و طبق تصمیم و دستور استاندار قم برنامه‌های اوقات فراغت به صورت متمرکز در ستاد کانون‌های مساجد برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم  برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی، تقویت اعتقادی و اجرای طرح نماز یاوران، برگزاری اردو‌های تربیتی در زمان اوقات فراغت، برگزاری کلاس‌های معارفی هنری و تربیتی، برگزاری المپیاد ورزشی بین دانش آموزان و برگزاری مراسم مذهبی برای دانش آموزان را از جمله اهداف و برنامه‌های برگزاری طرح اوقات فراغت تابستان در قم عنوان کرد.

حجت الاسلام محمدرضا حیدری  بااشاره به اینکه ۲۰ رشته کلاس‌های فنی و حرفه‌ای برای اوقات فراغت دانش آموزان طراحی شده‌است گفت: در کنار مباحث اعتقادی و معارفی موضوع فنی و حرفه‌ای، هدایت تحصیلی و هنری نیز برای اوقات فراغت دانش آموزان دیده شده‌است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم  بیان کرد: ۱۰ شهریور جشنواره‌ای در محل دائمی نمایشگاه‌های استان قم برگزار می‌شود تا محصولات و آثاری که اعضای کانون مساجد در طرح اوقات فراغت تولید کردند در این فضا به نمایش گذاشته شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم، شهرداری، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه، هلال احمر، جامعه الزهرا، فنی و حرفه ای، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، حوزه علمیه خواهران، فرمانداری‌های استان، فراجا استان، سپاه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به عنوان دستگاه‌ها و نهاد‌های همکار در اجرای طرح اوقات فراغت دانش آموزان ذکر کرد.

حجت الاسلام محمدرضا حیدری  عنوان کرد: ۴۰۰ مبلغ سازمان تبلیغات اسلامی، ۱۳۰ مربی تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و ۲۰ مربی در ۲۰ رشته از حوزه هنری در طرح اوقات فراغت همیار کانون‌های مساجد استان قم خواهند بود ضمن این که در فنی و حرفه‌ای ۲۰ رشته برای پسران و ۲۰ رشته برای دختران طراحی شده‌است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار