فهرست جدید خانه های خالی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می گیرد

نشست مشترک سازمان امور مالیاتی و وزارت راه و شهرسازی در خصوص خانه های خالی با تاکید بر پیگیری فرآیند اخذ مالیات از واحد مسکونی خالی شناسایی شده برگزار شد.

نشست مشترک  مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، سبحانیان رییس سازمان امور مالیاتی،‌ صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن، مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید، معاون مسکن و ساختمان و دیگر مدیران، نشست مشترک ساماندهی خانه‌های خالی و نحوه اخذ مالیات از آنها مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست نحوه اخذ مالیات از خانه‌های خالی، اولویت اخذ مالیات از مالکانی که بیش از دو واحد مسکونی خالی دارند و همچنین تاکید بر خوداظهاری در سامانه ملی املاک و اسکان مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست، ضمن ارائه آماری از بررسی خانه‌های خالی در شهرهای جدید پردیس، پرند، هشتگرد و شهر تهران، گزارشی از سوی سازمان امور مالیاتی مبنی بر نحوه همکاری با وزارت راه و شهرسازی ارائه شد.

یادآوری می شود موضوع قانون دریافت مالیات از خانه های خالی از سال ۱۳۵۲ تاکنون مطرح بوده است اما عزمی جدی برای اجرا قانون وجود نداشته است که با برگزاری نشست ها و جلسات متعدد در این خصوص اقدام لازم در حال انجام است.

برچسب ها: مالیات ، اخذ مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار