درخواست اوکراین برای تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت/ روسیه: کی‌یف پشت پرده انفجار سد کاخوفکاست

مقامات اوکراینی و روسی یکدیگر را به دست داشتن در انفجار سد کاخوفکا متهم ساختند.

با فرسایشی شدن جنگ اوکراین اکنون نبرد شهری میان دو طرف وارد فاز جدیدی شده است به طوری که مناطق غیرنظامی مورد هدف قرار گرفته و هر کدام از طرف‌های مخاصمه، دیگری را متهم به انجام آن کار می‌کند. انفجار امروز سد کاخوفکا از جمله این موارد است. 

به گزارش تل تریدر، وزارت خارجه اوکراین امروز (سه‌شنبه) با صدور بیانیه‌ای خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره انفجار سد کاخوفکا شد. 

در این بیانیه ادعا شده است: «ما کنفدارسیون روسیه را مسئول انفجار سد کاخوفکا می‌دانیم. این انفجار یک اقدام تروریستی با هدف ایجاد بیشترین تلفات و خسارات به غیرنظامیان بود. حمله به این سد به طور گسترده از سوی اشغالگران در خرسون مورد بحث قرار گرفته و در تلویزیون روسیه مطرح شده بود که نشان دهنده این حمله از پیش برنامه‌ریزی شده است.»

وزارت خارجه اوکراین در ادامه از اعضای گروه ۷ و اتحادیه اروپا نیز خواست به دلیل وقوع این حادثه تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعمال کنند. 

در سوی دیگر، روسیه با حمله به اوکراین به دلیل انجام اقدام تروریستی، نظامیان این کشور را به تلاش برای خرابکاری در سرزمین‌های تحت کنترل مسکو متهم کرد. 

«دمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز در جمع رسانه‌ها اعلام کرد: «خسارات وارد شده به سد کاخوفکا یک اقدامات تروریستی هدفمند از سوی ارتش اوکراین بوده است.»

وی با رد ادعا‌های مطرح شده از جانب اوکراین و متحدان غربی‌اش پیرامون دست داشتن مسکو در این حادثه گفت: «حقیقت این است که کی‌یف با هدف ایجاد اختلال در روند آبرسانی به مردم شبه‌جزیره کریمه اقدام به حمله به این سد کرده است.»

پسکوف در پایان اعلام کرد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به طور مستمر در حال دریافت اطلاعات و گزارش‌ها پیرامون انفجار سد کاخوفکا است و وزیر دفاع و سایر مقامات روسی شخصاً وی را در جریان گزارش‌های درباره این حادثه قرار می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار