کانادا بار دیگر روسیه را تحریم کرد

کانادا یک بار دیگر برخی افراد و نهاد‌های مرتبط با روسیه را به بهانه "حفاظت" از فرهنگ اوکراین تحریم کرد.

دولت کانادا در بیانیه‌ای که امروز یکشنبه منتشر شد اعلام کرد ۲۴ فرد و ۱۷ نهاد از جمله رئیس جمهور سابق اوکراین ویکتور یانوکوویچ و تعدادی از موزه‌ها و مقامات در مناطق کریمه، خرسون و زاپوریژیا را تحریم کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، «ملانی جولی»، وزیر امور خارجه کانادا در این ارتباط اعلام کرد که کانادا تحریم‌های بیشتری را علیه ۲۴ فرد و ۱۷ نهاد در اوکراین به عنوان بخشی از مقررات اقدامات ویژه اقتصادی (اوکراین) اعمال می‌کند. این اقدامات جدید کانادا به بهانه واکنش مستقیم به تلاش‌های روسیه عنوان شده و ادعا شده است که واکنشی به سایت‌های فرهنگی، مؤسسات و نهاد‌هایی هستند که علیه هویت اوکراین فعالیت می‌کنند.

دولت کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد: کانادا افراد مرتبط با سرقت اشیا فرهنگی توسط روسیه را برای مقابله با تلاش‌های کرملین برای «روسیه‌سازی» فرهنگ اوکراین تحریم می‌کند. ویکتور یانوکوویچ و پسرش الکساندر، تعدادی از مقامات مناطق جدید روسیه، چندین موزه در کریمه، خرسون، ماریوپل و ملیتوپل، وزارتخانه‌های فرهنگ و آموزش منطقه‌ای، برخی رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در میان افراد و نهاد‌های تحریم‌شده هستند.

این تحریم‌ها در حالی بار دیگر علیه دولت مسکو تحمیل می‌شود که روز گذشته جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در سفری غیرمنتظره وارد کی یف شد و در بدو ورود خود از بنای یادبود نظامیان اوکراینی کشته شده در مرکز این شهر دیدن و به آن‌ها ادای احترام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
کانادا پناهگاه دزدها و اختلاس گران و چپاولگران بیت المال از همه کشور ها است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
حالا برید اتش که به شرق و غرب کانادا افتاده را خاموش کنید تا ببینیم جاستین ترودو دزد را که هواپیماهای باری روسی را دزدیده را کی محاکمه کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۵ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
نقدا کانادا وآمریکا واروپا در حال خود زنی هستند
آخرین اخبار