کاهش خرید تضمینی کلزا در خوزستان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در خوزستان به علت خشکسالی و نارسایی بارش‌های پاییزی، نسبت به سال زراعی گذشته ۴۵درصد کاهش داشت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در خوزستان با برداشت ۳۱هزار تُن پایان یافت.تمامی دانه روغنی کلزا برای تبدیل آن به روغن خام خوراکی به شرکت ره‌آورد گچساران حمل شد تا روغنی تولیدی در بازار‌های داخلی عرضه شود.

امید جهان‌نژادیان می گوید: برای خرید تضمینی دانه روغنی کلزا، مبلغ ۶ هزار و ۴۱۰میلیارد ریال به حساب کلزاکاران خوزستانی واریز و با آنان تسویه حساب شد.

به گفته او با بهبود ذخایر آبی خوزستان، سطح زیرکشت دانه روغنی کلزا در سال زراعی آینده افزایش یابد. کشت دانه روغنی کلزا در یک دهه اخیر روندی افزایشی داشت، ولی در سال زراعی جاری به علت شرایط خاص خشکسالی، سطح زیرکشت این محصول راهبردی کاهش یافت.

جهان‌نژادیان گفت: تضمینی گندم در خوزستان روز‌های پایانی خود را سپری می‌کند و تاکنون یک میلیون و ۷۱۰هزار تُن از کشاورزان خریداری شده است.

خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تُن محصولات زراعی، باغی، شیلات، دام و طیور و عسل، ۱۴درصد مجموع تولیدات کشاورزی را به خود اختصاص داده و لقب انبار غلات کشور نام گرفته است.

خوزستان ۱.۲میلیون هکتار اراضی زیرکشت دارد، ولی با توسعه شبکه آبیاری، تسطیح و زهکشی، امکان توسعه اراضی زیرکشت تا ۲.۲ میلیون هکتار وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.