استفاده بیماران از پنکه برای نجات از گرمای ۴۰ درجه‌ای در چابهار

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار گفت: سیستم سرمایش و چیلرهای بیمارستان چابهار بیش از هشت سال قبل از کار افتاده و قرار است با همکاری منطقه آزاد این معضل تا حدودی برطرف شود و مشکلات گرمای طاقت فرسای اتاق‌های بستری بیماران در گرما و شرجی ۴۰ درجه‌ای حل می‌شوند.


همایون دادگر  اظهار کرد: سیستم سرمایش و چیلرهای بیمارستان چابهار بیش از هشت سال قبل از کار افتاده و از مدار خارج شده و بجای آن از کولر گازی و اسپیلت استفاده شده که کار نادرستی است اما هم اینک با همت و همکاری منطقه آزاد قرار است این معضل تا حدودی برطرف شود و مشکلات گرمای طاقت فرسای اتاق‌های بستری بیماران در گرما و شرجی ۴۰ درجه‌ای حل می‌شوند.

وی افزود:متاسفانه از سال ۱۳۷۹ که درمانگاه تامین اجتماعی ۲۵ تختخوابی تحویل وزارت بهداشت و درمان شده است خیلی از بخش‌ها ناقص بوده و این ساختمان نقص‌های زیادی داشته اما به دلیل حجم بالای مشکلات، مدیریت بهداشت و درمان چابهار مجبور به تحویل آن علیرغم همه کمبودها شده است.

وی بیان کرد: بجای رفع مشکلات چیلرها و سیستم سرمایش و تهویه هوا در اتاق‌های مختلف کولرگازی و اسپیلت نصب شده که این خود هزینه‌های برق را بالا برده و نگهداری و تعمییرات آنها را سخت‌تر از گذشته کرده است.

وی با تایید نبود سیستم تهویه هوا و بستری شدن بیماران در گرمای طاقت فرسا و آوردن پنکه و استفاده آن توسط بیماران بستری شده در بیمارستان امام علی (ع) جهت نجات بیماران از گرما و دمای شرجی، ادامه داد: بعد از هشت سال از کار افتادن چیلرها در سال گذشته شخصا مشکلات را پیگیری و با همکاری دکتر موحد رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر راه‌اندازی و خرید چیلرها را استارت زدیم ولی کار متوقف شد.

سرپرست فعلی بیمارستان امام علی (ع) چابهار و مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار گفت: منطقه آزاد چابهار برای سیستم سرمایش بیمارستان امام علی (ع) قول مساعد داده است و هم اینک در حدود چهار میلیارد تومان پرداخت کرده که جمعا قرار است هفت میلیارد تومان مساعدت کنند.

دکتر دادگر تصریح کرد: در سال ۱۳۷۹ این ساختمان برای درمانگاه تامین اجتماعی ۲۵ تختخوابی پیش بینی شده و هیچگاه برای حجم بالای تردد و مراجعات فعلی و تعداد ۲۱۸ تخت، امکانات و فضا دیده نشده است برای همین شاهد فرسوده شدن سریع بخش‌هایی از ساختمان و از دست دادن مقاومت قبلی هستیم و مجبور شدیم در نهایت با جک آهنی برای عدم ریزش ساختمان بر روی سر بیماران استفاده کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار با اشاره به اینکه آب بندرشهیدبهشتی، بندرشهید کلانتری و کوی مسکونی بندر با ساخت آب شیرین کن آبرسانی می‌شود و آب آنها مثل مردم عادی شهر و ادارات سطح شهر نیست که جیره بندی و هفته ای یک بار باشد، گفت: فاصله گیت شرقی بندر شهید بهشتی چابهار با بیمارستان امام علی (ع) در حد ۵۰۰ متر است پیشنهاد می‌کنم چنانچه یک لوله آب از بندر به بیمارستان اجرا شود شاهد بهره‌مندی آب شبانه‌روزی و نجات از آب لب شور تانکرهای سیار خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه ۱۶۰ تا ۲۰۰ هزار لیتر مصرف آب در بیمارستان چابهار است که توسط تانکرهای آبرسانی سیار از روبروی ترمینال ورودی شهر از طرف نوبندیان با هزینه فراوان و سنگین تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: حاضریم هزینه های آب از بندر را از حساب بیمارستان پرداخت کنیم و از این بابت مشکلی نداریم.

وی گفت: آب تانکرهای سیار لب شور و غیربهداشتی است که متاسفانه خیلی از دستگاه‌ها و تجیهزات پزشکی بیمارستان را از کار انداخته‌اند.

وی ادامه داد: در بیمارستان یک چاه مجوز حفر گرفته ایم و الان به آب رسیده است و قرار است آب شیرین کن توسط خیر راه اندازی شود.

سرپرست فعلی بیمارستان امام علی (ع) و مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار بیان کرد: بهترین راه برای حل مشکلات اصولی مردم ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی است که امیدوارم مورد توجه مسوولان کشور قرار بگیرد و شاهد ارتقای سطح سلامت مردم باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار