رئیس مرکز ملی فرش ایران:

خانه خلاق فرش در کردستان افتتاح می‌شود

رافع گفت: با تلاش و همت بخش خصوصی بعد از یک سال برنامه ریزی و پیگیر‌های صمت کردستان، خانه خلاق فرش در این استان راه اندازی می‌شود.

فرحناز رافع رئیس مرکز ملی فرش ایران اظهار داشت: انتظار می‌رود با راه اندازی این مرکز شاهد خلاقیت و نوآوری در کل زنجیره به خصوص حوزه فروش فرش باشیم.

او با اشاره به این مطلب که تقویت حوزه فروش فرش نیازمند حمایت و جذب جوانان غیور و با ایده‌های خلاق است، افزود: باید از ظرفیت و توانایی جوانان در امر فروش فرش به جد بهره گرفت تا شاهد رونق و توسعه فرش استان باشیم.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با ببان این مطلب که از تمام تولید کنندگان فرش دستباف حمایت می‌کنیم، یادآور شد: فعالان این حوزه باید تلاش کنند تا این هنر و صنعت زیبا و ارزشمند احیا شود و به نسل‌های بعدی انتقال یابد.

رافع با اشاره به نام گذاری یک روز در تقویم رسمی کشور به نام روز فرش، ادامه داد: از دیگر اقدامات مهم این نهاد برگزاری نمایشگاه‌هایی در ایران با حضور رئیس جمهور‌های کشور‌های خارجی برای معرفی این هنر صنعت بوده است.

گفتنی است؛ بازدید از کارگاه‌های فرش دستباف سنندج یکی دیگر از برنامه‌های این سفر بوده و رئیس مرکز ملی فرش کشور در جریان سفر به استان کردستان از ۲ کارگاه تولید فرش دستباف سنندج بازدید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.