بررسی و تسهیل موانع واحدهای تولیدی بیجار

در صد و نود و دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کردستان، مشکلات و موانع واحد‌های تولیدی شهرستان بیجار بررسی شد.

تاکنون صد و نود و دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان کردستان برگزار شده که ۲ هزار و ۲۲ مصوبه این جلسات، معادل ۷۲ درصد اجرایی شده و ۷۷۹ مصوبه نیز معادل ۲۸ درصد آن در دست اقدام است.

امروز در ۱۹۲ دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به ریاست استاندار کردستان در سالن شهدای گمنام استانداری با ۱۷ دستور کار مختص واحد‌های تولیدی شهرستان بیجار تشکیل شد.

مجتمع فولاد گروس به عنوان اولین کارگروه این جلسه بررسی شد. این واحد تولیدی در سال جاری با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن در زمینه تولید کنسانتره راه‌اندازی شد و در حال حاضر با کمبود خوراک و مواد اولیه مواجه است و در حال حاضر مجوز استخراج ماده معدنی سنگ آهن از معدن قراکند به آن داده نمی‌شود.

معدن قراکند نیز مبلغ هنگفتی بدهی دارد و برای پرداخت آن دچار مشکل شده‌اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان در همین خصوص اظهار داشت: این معدن ۶۶ میلیارد تومان بدهی به سازمان صمت داشت که تاکنون ۴۴ میلیارد آن پرداخت شده، اما ۲۲ میلیارد آن باقی مانده که باید تا پایان سال واریز شود.

مدیر مالی معدن قراکند در این جلسه بیان کرد: در حال حاضر امکانات مالی برای تولید نداریم و درخواست می‌کنیم مهلتی برای پرداخت به ما داده شود.

دستور کار بعدی این جلسه درباره ناحیه صنعتی یاسوکند بود که در زمینه اینترنت و برق‌رسانی با مشکل روبه‌رو هستند.

یکی از انشعابات برق این واحد که از سمت شبکه صبا نور زنجان تامین شده قریب به دو ماه است که قطع شده و عملا امکان کار در این واحد وجود ندارد.

بر همین اساس استاندار کردستان دستور داد، سازمان صنعت معدن و تجارت و شرکت توزیع برق استان این موضوع را در بحث زیرساخت‌ها بررسی کنند و مساعدت لازم را لا این واحد به عمل آورند.

در ادامه این جلسه ایجاد خوشه صنعتی حلوا سوهانی بیجار هم مطرح شد که در نهایت به عنوان چهارمین خوشه صنعتی در استان به تصویب رسید.

همچنین مصوب شد یک قطعه زمین ۵۰۰ مترمربعی در شهرک صنعتی بیجار به این واحد تولید اختصاص یابد.

لازم به ذکر است؛ تاکنون سه خوشه صنعتی در استان شامل مصالح ساختمانی، طیور و فرش اجرا شده است.

یکی دیگر از طرح‌های مطرح شده در ابن جلسه تولید پشم بیجار بود که درخواست ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات داشت.

سهراب احمدیاری، سرمایه‌گذار این طرح اظهار داشت: براساس طرح و ایده تهیه شده در نظر داریم سالانه ۷۵ هزار تن پشم تولید کنیم.

او با بیان اینکه تاکنون ۲۱ مصوبه برای اجرای طرح خود گرفتم، ولی همچنان به دنبال دریافت تسهیلات مورد نیاز هست.

در همین خصوص استاندار کردستان هم دستور داد، این طرح تا یک هفته آینده توسط رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیر بانک کشاورزی استان بررسی شود.

اسماعیل زارعی‌کوشا در ادامه صحبت‌هایش با بیان اینکه کردستان، ظرفیت سرمایه‌گذاری را دارد، اظهار داشت: وظیفه ما حمایت از سرمایه گذاران است و هر کسی متقاضیان را از این کار دلسرد می‌کند خواهان توسعه این استان نیست.

او در ادامه اضافه کرد: به دنبال این هستیم تولیدات استان رونق گیرد و خرید از تولیدکنندگان داخل استان انجام گیرد.

استاندار کردستان همچنین بر تقویت و احیای واحد‌های تولیدی در بیجار تاکید کرد و گفت: تقویت تولید برخی محصولات که به برند تبدیل شدند باید در دستور کار قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.