ضرورت فراهم نمودن حضور گسترده مردم در انتخابات

دادستان زرند گفت: رویکرد دادستانی زرند فراهم نمودن حضور گسترده مردم در انتخابات پیش روست .

جلسه انتخاباتی زرند با حضور رئیس دادگستری ، دادستان معاون فرمانداری و مسئول شورای نگهبان با اصحاب رسانه و خبرنگاران درمحل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زرند و سایراعضا برگزار شد.

ابوالفضل فرحبخش رئیس دادگستری زرندگفت: به موجب ماده ۵۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اصلاحی۱۳۹۵ فعالیت تبلیغات انتخاباتی تنها ۸ روز قبل از اخذ رأی تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رأی خواهد بود.

اوگفت:در صورت تخطی از این مقرره از سوی هرکدام از نامزد‌ها به موجب بند ۷ ماده ۶۵ قانون پیش گفته انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی به عنوان نامزد انتخابات در قالب سخنرانی، انتشار محموله‌های تبلیغاتی و موارد مشابه تخلف وجرم خواهد بود، مرتکب به مجازات درجه ۶ یعنی حبس از ۶ ماه تا دو سال محکوم خواهد شد. 

فرحبخش افزود: تبعا شایستگی وی مورد اشکال قرار خواهد گرفت و به دنبال آن به محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم خواهد شد.

دادستان زرند هم گفت :رویکرد دادستانی زرند فراهم نمودن حضور گسترده مردم در انتخابات پیش رواست به تخلفات انتخاباتی به طورویژه رسیدگی می‌شود.

رضا یعقوبی دادستان زرند تصریح کرد: بخشنامه ستاد مرکزی، استانی و شهرستانی در ارتباط پیشگیری به جرائم انتخاباتی، از طرف قوه قضایی مشخص و به مابلاغ می‌گردد.

اوافزود: تبلیغات زود هنگام جرم درجه ۶ هست و محاکم صالحه قضایی به صورت فوق العاده، شعب ویژه‌ای تشکیل و بدون نوبت به این تخلفات رسیدگی کنند.

یعقوبی گفت:حمایت از گروه‌های سیاسی مجاز در انتخابات صیانت وحمایت از آرای انتخابات و امانت داری آرا، ایجاد فضای سالم ورقابتی وامن وفصل الخطاب قرار دادن قانون از وظایف ماست.

محمدایزدی معاون سیاسی فرماندارزرندهم گفت: رعایت ماده ۵۶ قانون انتخابات آمادگی برگزاری انتخابات سالم وپرشور و با هدف صیانت از آرای مردم تاکید کرد و افزود: افراد قرار است قانونگذار ما مردم باشند و برای بهبود سلامت جامعه می‌طلبد این افراد قانونمند باشند چه در حوزه انتخابات چه در دیگر حوزه‌ها.

او گفت: افراد متوجه باشند در بازه زمانی انتخابات در چهارچوب ضوابط به اموال عمومی ضربه نزنند و به تخریب دیگر کاندیدا‌ها مبادرت نورزند.

علی پور رنجبرمسئول شورای نگهبان زرند نیز گفت: رویکرد شورای نگهبان جامه‌ی عمل پوشیدن به فرمایشات رهبر فرزانه‌ی انقلاب که در روز‌های آغازین سال چهار شاخصه‌ی اصلی سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت را بیان نمودند.

او افزود: مقام معظم رهبری هیچ زمانی در اول سال وارد بحث انتخابات نمی‌شدند، ایشان در جوار مرقد حضرت امام (ره) فرمودند دشمن توپخانه خود را روشن کرده تا انتخابات را کمرنگ کند، ما نباید فرمایشات ایشان را بر زمین بگذاریم .

پوررنجبرگفت: دشمنان دیرینه نظام مقدس قصد تخریب پایتخت مقاومت را دارند، ما باید مراقب باشیم و با حضور گسترده خود در زمین دشمنان بازی نکنیم.

برچسب ها: انتخابات ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار