مدیرکل جدید امور عشایر چهارمحال و بختیاری معرفی شد

محمد محمودی در آیینی با حضور معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر کشور به عنوان مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در این آیین اظهار داشت: از ارکان امنیت و قدرت هر کشور امنیت غذایی است و در همین راستا فعالان این حوزه از جمله عشایر نقش مهمی ایفا می‌کنند.

حسین برزگر افزود: عشایر به لحاظ جمعیتی ۱۳ درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده‌اند، اما ارزش تولیدات و سهم آن‌ها در تولید ناخالص داخلی بسیار بیشتر از این میزان است.

وی با بیان اینکه عشایر از مولدترین اقشار کشور به شمار می‌روند، تصریح کرد: عشایر در تولید محصولات پروتئینی، لبنی و صنایع دستی سهم بسزایی در تولیدات کشور دارند از همین رو حمایت از این قشر، وظیفه همگانی است.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر تشکیل شورای عشایری استان، خاطرنشان کرد: در گذشته نگاه به امور عشایر نگاه ناقصی بود و باید این نهاد علاوه بر تامین زیرساخت‌ها و ارائه خدمات به عشایر از ظرفیت تمامی دستگاه‌های اجرایی بهره گیری کند.

برزگر با بیان این موضوع که هنوز زنجیره ارزش در بخش تولیدات عشایری تکمیل نشده است، افزود: عشایر از ارزش افزوده تولیدات خود بی‌بهره هستند و محصولات تولیدی آن‌ها خام فروشی می‌شود.


بیشتر بخوانید


وی افزود: اگر چه سهم بخش خصوصی در خدمات عشایری استان زمانی آرزو بود، اما سه سال است که سالانه پنج هزار تن جو از سوی کارگزاران بخش خصوصی خریداری و برای عشایر ذخیره می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
امیدوارم انتصابات رابطه ای دارای عدم تخصص برای مردم مفید فایده واقع بشن
Poland
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
تبریک میگم به دایی عزیز
Iran (Islamic Republic of)
رهگذر زاگرس
۲۱:۲۹ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
سلام
ما که عمری عشایر هستیم چیزی بنام جو و علوفه ندیدیم فقط شنیدیم که از طریق عاملین فروش مورد علاقه مسیولین امور عشایر به قیمت آزاد به فروش می رسید