پیشرفت ۱۰ درصدی ریل گذاری پروژه قطار شهری کرمانشاه

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه از پیشرفت ۱۰ درصدی ریل گذاری پروژه قطار شهری کرمانشاه خبر داد و گفت : حدود ۱.۵ کیلومتر از مسیر پروژه ریل گذاری شده است.

مهدی غلامرضایی رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه در جلسه استاندار با شهردار و اعضای شورای شهر پیرامون مشکلات پروژه قطار شهری کرمانشاه گفت : این پروژه به طول ۱۲.۹ کیلومتر از میدان معلم در شمال شهر کرمانشاه آغاز شده و تا میدان فردوسی در جنوب شهر ادامه دارد.

وی افزود: در اوایل شروع کار این پروژه قرار بر این بود شرکت تام ایران خودرو با ۱۱۴ میلیارد تومان و ۱۳۹ میلیون یورو این پروژه را اجرایی کند که در سال ۱۳۹۳ تغییراتی در پروژه اعمال و این پروژه از منوریل به قطار سبک شهری تغییر یافت.

وی تصریح کرد: با تغییر پروژه، شرکت تام ایران خودرو تکمیل عرشه در فاز یک پروژه را به پایان رسانده و پروژه را ترک کرد.

غلامرضایی گفت: با تغییرات صورت گرفته قرار بر این شد که فاز اول پروژه از میدان معلم تا سه راه ۲۲ بهمن به طول ۷.۱ کیلومتر بصورت روگذر و مابقی مسیر از سه راه ۲۲ بهمن تا میدان فردوسی به صورت زیرگذر اجرایی شود.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهر داری کرمانشاه گفت: با تغییر پروژه، تصمیم بر این گرفته شد که قطعات و ایستگاه‌های مختلف پروژه هریک به یک پیمانکار جدا سپرده شود.

وی افزود: در حال حاضر در فاز اول پروژه، عرشه تکمیل شده و وارد فاز ریل گذاری شده ایم.

وی از پیشرفت ۱۰ درصدی ریل گذاری پروژه قطارشهری در فاز اول آن خبر داد و افزود: قرارداد این بخش از پروژه ۴۲۵ میلیارد تومان است و تاکنون ۱.۵ کیلومتر از مسیر ریل گذاری شده است.

غلامرضایی به پیشرفت‌های صورت گرفته در فاز دوم پروژه هم اشاره کرد و افزود: در این فاز که به صورت تونل اجرایی می‌شود، از سه راه ۲۲ بهمن تا میدان آزادی کار به صورت ۱۰۰ درصدی و با صرف اعتبار ۵۴ میلیارد تومان به پایان رسیده است.

وی افزود: از میدان آزادی تا چهارراه مدرس هم به طول ۱۳۸۰ متر و با اعتبار ۵۶ میلیارد تومان کار هم اکنون در حال اجرا است.

غلامرضایی گفت: این قسمت از مسیر در حال حاضر ۶۳ درصد پیشرفت دارد.

وی افزود: علاوه بر این ساخت دو ایستگاه در میدان آزادی به مساحت ۱۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع و اعتبار ۴۳ میلیارد تومان و در تقاطع بسیج به مساحت ۱۵ هزار مترمربع و اعتبار ۵۸ میلیارد تومان هم در دستور کار است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
میشد ازوسایل قدیمی فانفار کرمانشاه موزه کوچک با اطلاعات کامل در همان مکان درست کرد طاقبستان نیاز به یک موزه دارد