متوقف شدن پروژه قطار شهری کرمانشاه

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه با اشاره به متوقف شدن پروژه قطار شهری، گفت : تکمیل پروژه قطار شهری کرمانشاه با چالش اعتبار مواجه است.

حجت اله موسوی اجاق عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه در نشست بررسی آخرین وضعیت پروژه قطار شهری کرمانشاه که با حضور استاندار و جمعی از مدیران مدیریت شهری برگزار شد،گفت: این طرح در حدود ۱۵ سال پیش از سوی دولت‌های گذشته برای اجرا به مدیریت شهری ابلاغ شد و تاکنون اعتبارات بسیاری به آن اختصاص یافته، اما به نتیجه لازم نرسیده است.

وی افزود: برنامه زمانبندی مشخصی برای تکمیل پروژه قطار شهری کرمانشاه وجود ندارد و در بخش‌هایی هنوز مجوز لازم از سوی میراث فرهنگی با توجه به بافت منطقه صادر نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه با بیان اینکه سرعت اجرای پروژه کند است، تصریح کرد: ریل گذاری قطار شهری کرمانشاه طی ماه گذشته آغاز شد، اما نتیجه این کار مشخص نیست و ریل‌ها با توجه به طولانی شدن پروژه در سال‌های آینده در معرض تخریب است.

اجاق بیان کرد: نقدینگی لازم برای اجرای کامل پروژه وجود ندارد، زیرا هزینه‌های مدیریت شهری بسیار زیاد است و نباید شهرداری کرمانشاه تحت فشار قرار گیرد.

وی با انتقاد از تغییرات زیاد در اجرای پروژه قطار شهری، خاطر نشان کرد: این پروژه ابتدا منوریل بود، اما بعد‌ها به دلیل کارشناسی مجدد و شرایط موجود به قطار شهری تغییر کرد.

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت: تسهیلاتی که به پروژه قطار شهری اختصاص یافته توان بازپرداخت آن وجود ندارد و در سال‌های آینده نیز سر رسید اقساط امروز فرا می‌رسد و توان شهرداری برای پروژه در حال اتمام است و اعتباری برای تزریق به پروژه وجود ندارد.

اجاق با تقدیر از استاندار کرمانشاه، عنوان کرد: آقای صحرایی نخستین استانداری است که پس از سال‌ها بر سر پروژه حاضر شده و شرایط را بررسی می‌کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار