رفع تداخل ۱۰۵ پلاک زمین در استان بوشهر انجام شد

سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: از ابتدای اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور تاکنون (سال ۹۴ تا ۱۴۰۰) ۱۰۵ پلاک زمین به مساحت ۴۰۱ هزار و ۹۱۳ هکتار در این استان رفع تداخل شده است.

احمد مشایخی روز پنجشنبه  اظهار کرد: از این مساحت زمین رفع تداخل شده ۱۱۴ هزار و ۲۶۲ هکتار اراضی غیرملی و ۲۷۷ هزار و ۸۷۹ هکتار اراضی ملی تثبیت شده است.

وی افزود: ۲۵ پلاک زمین‌های رفع تداخل شده به مساحت ۳۸هزار و ۶۱۷ هکتار اراضی غیرملی در شهرستان‌های دیلم، ۲۳ پلاک به مساحت ۳۳ هزار و ۴۶۴ هکتار در دشتستان، ۱۵ پلاک به مساحت ۱۴هزار و ۵۹۴ در دشتی و ۱۴ پلاک با سه هزار و ۹۷۸ هکتار اراضی غیر ملی در جم بیشترین تعداد پلاک‌های رفع تداخل در استان بوشهر هستند.

مشایخی ادامه داد: براین اساس زمین‌های رفع تداخل شده دارای مقررات موازی امور اراضی و منابع طبیعی رفع تداخل و به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری و ثبت اسناد و املاک استان برای اصلاح سوابق و نقشه‌ها ابلاغ شده است.

سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ۱۳ پلاک نقشه نهایی آن‌ها تهیه و آماده طرح در کمیسیون رفع تداخلات استان برای تصمیم گیری لازم است.

مشایخی افزود: از این تعداد پلاک زمین رفع تصرف شده هفت پلاک طی هفت سال و ۹۸ پلاک به مساحت ۱۰۶هزار و ۲۳۵ هکتار از اراضی غیر ملی نیز طی یک سال اخیر رفع تداخل و تثبیت شده است.

سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: در زمان حاضر بیش از ۲۰۰ پلاک زمین در استان وجود دارد که براساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال جاری باید رفع تداخل و تثبیت شود.

وی افزود: براساس برنامه زمانبندی تعیین شده باید تا پایان امسال همه پلاک‌های دارای تداخل تعیین تکلیف شوند تا مالکان اراضی کشاورزی بتوانند نسبت به صدور سند تک برگ اراضی خود اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.