اجرا پروژه فاضلاب جنوب شهر بوشهر

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی از اجرای پروژه فاضلاب جنوب شهر بوشهر با سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیارد تومان خبر داد.

 عبدالکریم جمیری عصر امروز در نشست با مسئولان اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یکی از مأموریت‌های این سازمان را اجرایی شدن طرح‌ها و برنامه‌ها بر اساس طرح‌های زیست محیطی دانست و اظهار داشت: ورود به برنامه‌های زیست محیطی باید عالمانه باشد در غیر این صورت همگان ضرر می‌کنند.

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس افزود: در مکان‌هایی مانند منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی سیستم‌های محیط‌زیستی به درستی رعایت نشده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: از طرح‌های زیست محیطی صنایع مستقر در پارس جنوبی نمی‌توان گذر کرد و باید تلاش شود تا آسیب‌های زیست محیطی آن کاهش یابد.

وی زمینه سرمایه‌گذاری در استان بوشهر را مطلوب توصیف کرد و افزود: باید راهکاری تدبیر شود تا با کمترین آسیب به محیط زیست زمینه استقرار واحدهای تولیدی فراهم شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس برخی از آسیب‌های زیست محیطی را ناشی از ضعف مدیریتی در استان بوشهر دانست و بیان کرد: یکی از مشکلات کنونی جامعه تخلیه نامناسب پسماند شهری است، اگر مدیران به خوبی و به موقع تدبیر می‌کردند این مشکلات به‌وجود نمی‌آورد.

عبدالکریم جمیری با اشاره به طرح موضوع آلودگی‌های نفتی در خشکی و دریا خاطر نشان کرد: متاسفانه به این موضوع کمتر از مسائل دیگر توسط مسئولان محیط زیست استان بوشهر پیگیری شده است، به‌عنوان عضو کمیسیون انرژی مجلس جلسات متعددی با مدیران نفتی و وزیر نفت تشکیل شده و در صورت طرح به موقع آن می‌توانستیم به صورت جدی مطرح و امتیازات خوبی کسب کنیم.

وی با انتقاد از نحوه تخصیص اعتبارات آلایندگی گفت: نباید اعتبارات این حوزه صرف طرح دیگری غیر از رفع آلایندگی شود و با آن جاده‌ها و کوچه‌ها را آسفالت کرد، باید این اعتبارات صرف تجهیزاتی شود که بتوان آلایندگی را کنترل کرد.

عضو مجمع نمایندگان بوشهر در مجلس شورای اسلامی از تمرکز خود بر روی استقرار شرکت آب و فاضلاب در خارگ خبر داد و تصریح کرد: مجوز استقرار آبفا در جزیره خارگ صادر شده و طبق وعده شرکت ملی نفت ایران 150 میلیارد تومان بعد از استقرار آبفا در اختیار این شرکت قرار می‌گیرد تا سیستم آب و فاضلاب شهری خارگ اصلاح شود.

عبدالکریم جمیری از اجرایی شدن طرح فاضلاب جنوب شهر بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: یکی از مواردی که به شدت پیگیری شد اجرا طرح فاضلاب جنوب شهر بوشهر است که خوشبختانه مناقصه آن برگزار شده است.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس اضافه کرد: این پروژه حدود 240 کیلومتر طول شبکه فاضلاب آن است و 3 هزار میلیارد اعتبار در ابتدا پیش‌بینی شده که قرار است طی 3 سال و در 2 فاز همزمان اجرایی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.