افتتاح تولید کاتد در مس سونگون آذربایجان شرقی

 سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه سفر ریاست جمهوری به استان آذربایجان شرقی تولید اولین کاتد در تاریخ مس سونگون آذربایجان را افتتاح کرد.

آقای نیازی به همراه مدیرعامل صنایع مس ایران از پروژه هیپ لیچینگ به ظرفیت ۱۴ میلیون تن سنگ معدنی و تولید سه هزار تن مس کاتدی در سال بازدید کرد.

وی در آیین افتتاح و بهره برداری پروژه هیپ لیچینگ و تولید اولین کاتد آذربایجان با ابراز خرسندی از تحقق آرزوی مردم آذربایجان شرقی گفت: امیدواریم با توسعه برنامه‌ریزی‌های انجام شده این معدن به قطب تولید خاورمیانه تبدیل شود و موجب ثروت افزایی مردم منطقه شود همچنین تلاش شده موضوعات زیست محیطی با حساسیت‌های لازم انجام شده و برنامه توسعه با شتاب بیشتری پیگیری شود.

مدیرعامل صنعت مس ایران نیز در آیین افتتاح کاتد مس سونگون آذربایجان یادآوری کرد: با همت جهادی مدیر مجتمع مس سونگون آذربایجان و کارکنان خستگی ناپذیر این صنعت در سونگون در بازه‌ زمانی کمتر از هشت ماه رویای دیرینه‌ مردم آذربایجان عملیاتی و اجرایی شد.

آقای رستمی ادامه داد: در این پروژه کاتدی با عیار ۹۹/۹۹ درصد یعنی با خلوص گرید A تولید خواهد شد.

گفتنی است در این پروژه ۱۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته و برای ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.