بسته کمک تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین

منابع آگاه از بسته کمک مالی جدید آمریکا به اوکراین به ارزش ۲ میلیارد دلار خبر دادند.

آمریکا از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ بزرگترین حامی مالی و تسلیحاتی کی یف بوده است. واشنگتن و متحدانش علاوه بر اعمال تحریم‌های گسترده علیه روسیه به منظور تضعیف این کشور، میلیارد‌ها دلار تسلیحات را برای تقویت اوکراین به این کشور گسیل کرده اند. این درحالی است که موج این کمک‌ها همچنان ادامه دارد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بسته کمک‌های تسلیحاتی جدید به اوکراین اعطا می‌کند. 

منابع آگاه در وزارت دفاع آمریکا به بلومبرگ گفتند: اعطای بسته کمک‌های تسلیحاتی جدید به ارزش بیش از ۲ میلیارد دلار به اوکراین قرار است امروز به طور رسمی اعلام شود. این کمک‌های تسلیحاتی به منظور تقویت سیستم دفاع هوایی کی یف به دولت این کشور تحویل داده می‌شود. 

این بسته شامل مهمات جهت سامانه‌های دفاع موشکی است که پیش‌تر به اوکراین تحویل داده شده است و نیز کمک مالی به اوکراین برای خرید سیستم دفاع موشکی هاک و تحویل دو سامانه دفاع موشکی پیشرفته پاتریوت می‌شود. 

از زمان آغاز جنگ اوکراین دولت بایدن و کنگره آمریکا تاکنون بیش از ۷۵ میلیارد دلار به کی یف کمک کرده اند. این کمک‌ها شامل طیف گسترده‌ای از موارد از جمله کمک‌های تسلیحاتی، بشر دوستانه، و مالی (به منظور تامین بودجه عمومی کشور اوکراین) انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار