استاندار:

سیستان و بلوچستان دروازه تجارت ایران با دنیا است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان با توجه‌ به مرزهای خاکی و آبی گسترده و وجود بندر اقیانوسی چابهار دروازه صادرات و واردات کشور با دنیا است.

محمد کرمی در جلسه با مدیرعامل هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به اهمیت موضوع امنیت غذایی بیان کرد: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های فراوان و ویژگی‌های خاصی که نیازمند نگاه خاص و ویژه مدیران مرکز کشور به آن است.

وی با تأکید بر اهمیت اقتصاد مردمی افزود: برای موفقیت در حوزه اقتصاد و جلوگیری از اقتصاد دلالی و تبعات آن باید برنامه‌ریزی لازم برای مردمی‌سازی اقتصاد صورت بگیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: ساختار اداری مشکلاتی دارد که با توجه‌ به مسوولیتی که بر عهده داریم و شرایط استان تصمیمات لازم برای حل مسائل را اتخاذ می‌کنیم.

وی تصریح کرد: اکنون کشور در جنگ اقتصادی با دشمن قرار دارد در این جنگ تاکتیک‌های دشمن هر روز درحال تغییر است و ما باید آمادگی مقابله با این تاکتیک‌ها را داشته باشیم.

کرمی با تأکید بر اینکه نظام اسلامی در حوزه اقتصاد کارآمدترین نظام است، اذعان کرد: مسوولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید با جدیت در میدان عمل حضور داشته باشند، مبادا کم‌کاری مسوولان سبب زیر سؤال رفتن اسلام شود.

وی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان ظرفیت تبدیل به هاب دام منطقه و صادرات گوشت به کشورهای دیگر را دارد.

استاندار سیتسان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت واردات دام از کشورهای همسایه و ماهی از کشورهای آفریقایی بیان کرد: واردات کالاها تنها برای رسوب به کشور نباشد، باید شرکت‌های دانش‌بنیان با فراوری و افزایش افزوده برای صادرات آنها برنامه‌ریزی کنند.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی لازم برای صادرات پایدار و موفق در دستورکار مسوولان استان است، تصریح کرد: دامداری و کشاورزی یک زنجیره به‌هم‌پیوسته هستند از همین رو می‌توانیم در کنار مراکز تولید محصولات کشاورزی، مراکز دامداری نیز راه‌اندازی کرد.

کرمی با اشاره به دیدار اخیر رئیس جمهور با نخست‌وزیر پاکستان گفت: مجوز واردات ۵۰۰ هزار رأس دام زنده از کشور پاکستان و تمایل آنها به واردات مرغ زنده از ایران ظرفیت ویژه‌ای برای افزایش تولید است.

وی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بسیاری دارد که هیچ استانی این ظرفیت‌ها را ندارد، مسوولان با حضور در میدان و با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها در راستای تولید پایدار، افزایش ثروت مردم و توانمندسازی مردم اقدام نمایند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کمک به بخش خصوصی برای هدایت سرمایه‌های مردمی و استفاده از ظرفیت معادن، شیلات، صنایع‌دستی، واردات هدف‌مند آجیل، شتر و دام‌های زنده باید موردتوجه مسوولان باشد.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد شرکت‌های مشترک با تجار افغانستانی، قطری و چینی بیان کرد: توافق با کشورهای داری منابع و فاقد زیرساخت می‌تواند در افزایش تولید و ثروت در کشور تأثیرگذار باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار