مجوز واردات ۵۰۰ هزار رأس دام زنده از پاکستان صادر شد

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به دیدار اخیر رئیس جمهور با نخست وزیر پاکستان گفت: مجوز واردات ۵۰۰ هزار راس دام زنده از کشور پاکستان صادر شد.

  محمد کرمی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان با توجه به مرز‌های خاکی و آبی گسترده و وجود بندر اقیانوسی چابهار دروازه صادرات و واردات کشور با دنیاست. استان سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های فراوان و ویژگی‌های خاصی است، که به فعلیت رساندن آن‌ها نگاه خاص و ویژه مدیران مرکز کشور را می‌طلبد.

 استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اهمیت اقتصاد مردمی بیان کرد: برای موفقیت در حوزه اقتصاد و جلوگیری از اقتصاد دلالی و تبعات آن باید برنامه‌ریزی لازم برای مردمی‌سازی اقتصاد در استان صورت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه نظام اسلامی در حوزه اقتصاد کار‌آمدترین نظام است، گفت: مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید با جدیت در میدان عمل حضور داشته باشند، مبادا کم‌کاری مسئولان سبب زیر سوال رفتن اسلام شود. استان سیستان و بلوچستان ظرفیت تبدیل به هاب دام منطقه و صادرات گوشت به کشور‌های دیگر را دارد.

کرمی با اشاره به ظرفیت واردات دام از کشور‌های همسایه و ماهی از کشور‌های آفریقایی بیان کرد: واردات کالا‌ها تنها برای رسوب به کشور نباشد و باید شرکت‌های دانش‌بنیان با فرآوری و افزایش افزوده برای صادرات آن‌ها برنامه‌ریزی کنند.

 استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی لازم برای صادرات پایدار و موفق در دستور کار مسئولان استان است، تصریح کرد: دامداری و کشاورزی یک زنجیره به هم پیوسته هستند از همین رو می‌توانیم در کنار مراکز تولید محصولات کشاورزی، مراکز دامداری نیز راه‌اندازی کرد.

وی با اشاره به دیدار اخیر رئیس جمهور با نخست وزیر پاکستان اذعان کرد: مجوز واردات ۵۰۰ هزار راس دام زنده از کشور پاکستان صادر شد و تمایل پاکستان به واردات مرغ زنده از ایران ظرفیت ویژه‌ای برای افزایش تولید است.

کرمی خاطرنشان کرد: استان سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بسیاری دارد که هیچ استانی این ظرفیت‌ها را ندارد، مسئولان با حضور در میدان و با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها در راستای تولید پایدار، افزایش ثروت مردم و توانمندسازی مردم اقدام کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: کمک به بخش خصوصی برای هدایت سرمایه‌های مردمی و استفاده از ظرفیت معادن، شیلات، صنایع دستی، واردات هدفمند آجیل، شتر، دام‌های زنده و... باید مورد توجه مسئولان باشد.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد شرکت‌های مشترک با تجار افغانستانی، قطری و چینی اظهار داشت: توافق با کشور‌های داری منابع و فاقد زیرساخت می‌تواند در افزایش تولید و ثروت در کشور تاثیرگذار باشد.

بزرگان طوایف اطرافیان را به سوی تشکیل شرکت‌های تعاونی دانش بنیان سوق دهند

کرمی همچنین بعد از ظهر امروز در نشست با بزرگان، ریش سفیدان و معتمدین طایفه «براهویی» استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: نظارت و ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اهمیت فراوانی دارد و در همین راستا به صورت سرزده بازدید‌هایی انجام می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت کار و تلاش افزود: هر مجموعه‌ای اعم از کشور، خانواده و شخص با تلاش رشد و توسعه می‌یابد و هیچ مجموعه‌ای جز با کار و تلاش رشد نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم جامعه به سرعت پیشرفت کند همه باید تلاش کنیم و اگر تلاش کردیم استان سیستان و بلوچستان رشد می‌کند. در استان معادن فراوانی داریم که برای بهره‌مندی از مواهب آن به نیروی انسانی کارآمد نیاز داریم.

کرمی با تاکید بر اهمیت علم و فناوری خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان با یک کار علمی و حساب شده می‌توانند خاک را به محصول تبدیل کنند. حوزه تجارت نیز فرصتی بی‌نظیر است که می‌توان با استفاده از ظرفیت مرز آن را به فعلیت رساند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: بزرگان طوایف پیشقدم شوند و طایفه خود را به سمت استفاده از فناوری و ایجاد واحد‌های تولیدی و شرکت‌های تعاونی دانش بنیان حرکت دهند. باید از دل این سرزمین ثروت تولید کرده و مشاغل نیز به اشتغال پایدار تبدیل شود.

وی گفت: روستا‌ها باید خودکفا باشند و با اختصاص زمین‌های هزار متری باغ ایجاد کنند. حوزه تجارت و حمل و نقل اهمیت فراوانی دارد و این تبادلات اقتصادی باید توسعه بیشتری پیدا کند. دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان باید به میدان بیایند و از طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ استان پشتیبانی علمی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار