۱۸۴ میلیارد تومان اعتبارات مشاغل خانگی در خراسان رضوی توزیع شد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: سهم این استان از محل اعتبارات مشاغل خانگی به میزان ۱۸۴ میلیارد تومان برای سال جاری است که در سومین کارگروه اشتغال استان توزیع شد.

محمد امین بابایی روز شنبه در حاشیه سومین نشست کارگروه اشتغال استان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: پارسال تسهیلات حوزه مشاغل خانگی خراسان رضوی ۱۵۴ میلیارد تومان بود که برای امسال تسهیلات مشاغل خانگی استان رشد ۱۷.۹ درصدی داشته است.

وی با تشریح مصوبات سومین نشست کارگروه اشتغال استان بیان کرد: در این نشست مقرر شد بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال کشور، اسناد بالادستی و تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و سند تحول بخش تعاون، ۲۵ درصد از اعتبارات سالانه دستگاه های اجرایی برای بخش تعاون در نظر گرفته شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: این اعتبارات در صورت نبود متقاضی در بخش تعاون باید به بخش های دیگر اختصاص یابد، در واقع به هر طریقی باید این اعتبارات هزینه شود.

وی اضافه کرد: حدود هفت هزار و ۵۶۷ تعاونی در خراسان رضوی فعالیت دارند که از تعاونی های فعال موجود در استان ۳۲ درصد در بخش خدمات، ۲۳ درصد در بخش کشاورزی، ۱۲ درصد در بخش تولیدی - توزیعی، دو درصد در فرش دستباف، سه درصد در حوزه معدن، ۶ درصد در بخش مسکن و بقیه آنها در بخش دانش بنیان و توسعه و عمران و باقی موارد فعالیت دارند.

بابایی اظهار داشت: تعهد اشتغال امسال خراسان رضوی ۷۴ هزار و ۱۲۰ نفر است که تاکنون دستگاه های اجرایی استان چهار هزار و ۸۴۰ نفر معادل ۶.۵۳ درصد از آن را محقق کرده و در سامانه کارا به ثبت رسانیده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار