امیدها برای بهره‌برداری از پروژه بیوایمپلنت کرمانشاه

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه گفت : امید آن می‌رود که در نیمه اول امسال شاهد بهره‌برداری از پروژه "بیوایمپلنت" باشیم.

مریم آزادی معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه با اشاره به اینکه پروژه بیوایمپلنت با پیشرفت فیزیکی بالایی که دارد در مراحل نهایی کار است، گفت : اختلافی که بین شرکای این طرح وجود داشت مرتفع شده و اکنون در مرحله پیگیری برای اخذ مجوزهای لازم از جمله مجوز از سازمان غذا و دارو - بواسطه محصول خاصی که این واحد تولید می‌کند- هستیم. به علاوه لازم است کارهای تامین مواد اولیه این واحد که از بافت انسانی است از پزشک قانونی و سایر مبادی انجام شود که پیگیری این کار نیز در حال انجام است.

به گفته آزادی کار در مراحل نهایی بوده و هیچ مشکلی برای تامین مالی این پروژه نیز وجود ندارد.

وی ابراز امیدواری کرد با نهایی شدن روند اخذ این مجوزها، شاهد بهره‌برداری از پروژه بیوایمپلنت باشیم و افزود: مشابه این طرح در غرب کشور وجود ندارد و تنها واحدی از این نوع که در کشور فعالیت دارد، در کیش است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه سرمایه‌گذاری این طرح را به نرخ امروز نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد که در زمان بهره‌برداری برای حدود ۱۵۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

آزادی از بیوایمپلنت به عنوان طرح مهمی یاد کرد که تولیدات آن در علوم پزشکی کاربردهای فراوانی دارد و یادآور شد: با راه‌اندازی این واحد، انواع بیوایمپلنت های قلبی و عروقی، استخوانی و ... در کرمانشاه تولید خواهد  شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار