افتتاح ۲ کارگاه صنایع‌دستی در ملایر

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر گفت: به مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی ۲ کارگاه سفال سرامیک و منبت دراین شهرستان افتتاح شد.

 ابراهیم جلیلی گفت: روز جهانی صنایع‌دستی یک رویداد مهم است که اهمیت هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی را یادآوری می‌کند و روز جهانی صنایع‌دستی فرصتی مناسب برای ترویج و حفظ ارزش‌های فرهنگی است همچنین این صنایع ارتباط نزدیکی با فرهنگ و هویت ملت‌ها دارند و علاوه بر ارزش‌های فرهنگی، صنایع‌دستی نقش مهمی در توسعه اقتصادی نیز ایفا می‌کنند.

او افزود: این صنایع قابلیت ایجاد درآمد و اشتغال را به خصوص در مناطق روستایی و محروم فراهم می‌کنند و با حمایت و توسعه صنایع‌دستی، افزایش تولید، ایجاد کسب و کار‌های جدید و توسعه صادرات ممکن می‌شود همچنین، افزایش درآمد افراد و بهبود شرایط زندگی آن‌ها نیز از مزایای توسعه صنایع دستی است.

جلیل گفت: کارگاه سفال و سرامیک مریم ترکاشوند با سرمایه ۱۵۰۰۰ میلیون ریال و اشتغال ۲ نفر به صورت مستقیم و ۲ نفر به صورت غیر مستقیم در کارگاهی به متراژ ۴۰ مترمربع در شهر ملایر و نیز کارگاه منبت مسعود کرد با متراژ ۲۲۰ مترمربع و با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد ریال و اشتغال چهار نفر به صورت مستقیم و چهار نفر به صورت غیرمستقیم در روستای حاجی‌آباد افتتاح شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.