استاندار گلستان:

افزایش قیمت اجاره بها خارج از حدود قیمت های مصوب قابل قبول نیست

استاندار گلستان گفت:بر اساس دستور العمل ، افزایش اجاره بها برای تهران ۲۵ درصد و برای شهرستان ها تا ۲۰ درصد است و نظارت بر اساس الگوی عنوان شده صورت پذیرد.

زنگانه استاندار گلستان در هشتمین جلسه شورای عالی مسکن به صورت وبینار با حضور ریاست محترم جمهوری و پنجمین جلسه شورای مسکن استان در محل پروژه ۴۸۸ واحدی طرح نهضت ملی مسکن آرامش گرگان گفت: حضور فرمانداران در جلسه شورای مسکن استان به صورت حضوری و یا ویدئو کنفرانسی الزامی است و در هر جلسه حداقل ۲ شهرستان به ارائه گزارش خدمات بپردازند.

او افزود: تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات موضوعی حساس و کلیدی است و تشکیل دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار اجاره بها و مسکن بر اساس دستور العمل ضروری است.

استاندار گلستان یادآور شد: ارائه برنامه عملیاتی منسجم برگرفته از دستور العمل‌ها که در برگیرنده محوریت و حوزه مسئولیت باشد با همت دبیرخانه ضروری است، مثلاً برنامه عملیاتی نقش دستگاه‌های خدمت رسان در واحد‌های خالی مشخص شود و برنامه عملیاتی پلمب بنگاه‌های املاک غیر مجاز مشخص شود و یا نحوه‌ برخورد با بنگاه‌های املاک مجاز، اما متخلف تعیین شود.

 زنگانه ادامه داد: در این برنامه عملیاتی که کاری جهادی است انتظارات از سایر دستگاه‌ها نظیر دادستانی نیز مشخص شود.

او گفت: در سال ۱۴۰۲ استخراج اعداد پایه‌ای هر منطقه در اجاره بها و خرید و فروش الزامی است و عدول از ارقام استخراج شده به معنای تخلف محسوب می‌شود.

استاندار گلستان ادامه داد: از بنیاد مستضعفان به دلیل همکاری‌ها و همراهی‌ها تشکر می‌کنیم و از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان انتظار تعامل بیشتری را داریم.

زنگانه گفت: در شهر‌های گرگان، گنبد کاووس، آزادشهر، علی آباد کتول، مینودشت، کلاله و آق قلا با کمبود زمین مواجه هستیم که همکاری جهادکشاورزی، منابع طبیعی و دیگر دستگاه‌ها می‌تواند مشکلات آن‌ها را مرتفع سازد.

او گفت: سهم هر بانک برای مشارکت در طرح های نهضت ملی مسکن مشخص شود.

استاندار گلستان گفت: شهرداران موظف به بارگذاری اقدامات صورت گرفته در بافت‌های فرسوده هستند چرا که بر اساس هدف گذاری صورت گرفته گلستان در اجرای نهضت ملی مسکن در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد طی ۶ ماهه نخست سال جاری باید جزو ۵ استان برتر کشور باشد.

زنگانه گفت: ضمن تقدیر از همراهی سازمان نظام مهندسی ساختمان، تمامی شهرداران و شورا‌های اسلامی شهر‌های استان موظفند تخفیفات لازم را برای طرح‌های نهضت ملی مسکن منظور کنند چرا که دولت در جبران این تخفیفات مساعدت‌های لازم را به آن‌ها خواهد داشت.

او گفت: از تعهد ۱۴ هزار واحد مسکن روستایی بنیاد مسکن تا کنون ۱۲ هزار و ۶۰۰ انعقاد قرارداد صورت گرفته و هدف گذاری لازم برای کسب رتبه اول کشور در این حوزه در سال‌جاری انجام شده است.

استاندار گلستان تاکید کرد: چشم انداز مسکن استان برای سال جاری روشن و امید بخش است و تلاش ما بهره برداری از ۲۵۰۰ واحد شهری و ۶ هزار واحد روستایی تا پایان سال ۱۴۰۲ است.

او گفت: زیرساخت‌های انرژی در مجتمع‌های نظیر آرامش گرگان با مشارکت ۳ بخشی وزارت نیرو، وزارت راه و شهرسازی و اعتبارات استان انجام می‌شود.

زنگانه افزود: در طرح‌های نظیر مجتمع ۴۸۸ واحدی آرامش گرگان با مشارکت نظام مهندسی نیاز‌های عمومی نظیر مدرسه، فضای سبز، فضا‌های تجاری و ... دیده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.