تامین زمین برای احداث ۱۷ هزار واحد مسکونی در گلستان

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: از آغاز طرح نهضت ملی مسکن تاکنون برای احداث ۱۷ هزار واحد مسکونی در استان تامین زمین صورت گرفته است.

 مهدی ملک در حاشیه شورای عالی مسکن و شورای مسکن گلستان گفت: ایجاد کارگروه تنظیم بازار اجاره بها و قیمت مسکن برای کنترل اجاره بها و بازار مسکن تسریع شده و این اقدام مانع از افزایش قیمت‌های بی رویه در بازار اجاره بها و مسکن می‌شود.

او افزود: در حال حاضر چهار هزار واحد مسکونی در دست احداث است و سه هزار واحد دیگر نیز در سفر رییس جمهور آغاز به کار خواهد شد که این امر موجب افزایش عرضه مسکن و کاهش سوداگری در بازار مسکن می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: همراهی دستگاه‌های خدمت رسان نظیر آب، برق، گاز و بانک‌های استان در ارائه به موقع تسهیلات بانکی زمینه سرعت بخشی به  طرح های حوزه نهضت ملی مسکن را افزایش می‌دهد.

ملک همچنین افزود: تاکنون برای احداث ۱۷ هزار واحد مسکونی در استان گلستان تامین زمین صورت گرفته و بیش از ۱۱۰ هکتار به اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت اجرا در شهر‌های مختلف واگذار شده است.

او در خصوص رتبه گلستان در حوزه بازآفرینی شهری کفت: چنانچه شهرداری‌ها جهت ارائه اطلاعات در سامانه همکاری لازم را داشته باشند رتبه استان در حوزه بافت فرسوده بیش از پیش ارتقا می‌یابد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.