مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل:

سهم درآمد مالیاتی استان اردبیل کمتر از نیم درصد است

مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل با بیان اینکه مالیات در ابعاد مختلف نقش دارد، گفت: سال گذشته ۴۷۲ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی کشور بود که سهم وصولی استان اردبیل هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان معادل ۳۸ صدم درصد یعنی کمتر از نیم درصد سهم درآمدی استان از مالیات در کشور بود.

داریوش سرخانی مقدم ادامه داد: ۴ درصد از ۹ درصد ارزش افزوده حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بازتوزیع عوارض بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، امور عشایری و ورزش همگانی از قِبَل ارزش افزوده شد.

او افزود: یک درصد از ۹ درصد ارزش افزوده حدود ۹۷ میلیارد تومان به حساب وزارت بهداشت و درمان واریز شد.

مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل با بیان اینکه اعتبارات اخذ شده برای استان اردبیل سه برابر وصولی مالیات در استان است گفت: در سال جدید ۲ هزار همت برنامه مالی دولت است و طبق منابع و مصارف پیش‌بینی در بودجه کشور ۷۵۰ هزار میلیارد تومان از طریق مالیات تأمین خواهد شد.

داریوش سرخانی‌مقدم آب‌های گرم و معدنی را مشمول مالیات ارزش افزوده دانست و بیان کرد: مالیات بر ارزش افزوده توسط بهره برداران از آب‌های گرم به شرکت آب منطقه‌ای پرداخت می‌شود و ما هیچ قانونی مبنی بر اینکه آب‌های گرم و معدنی معاف از مالیات ارزش افزوده هستند نداریم و تا زمانی که مصداق در قانون نباشد و مرّ قانون نباشد اعمال معافیت در صلاحیت اداره کل امور مالیاتی استان برای آب‌های گرم نمی‌باشد و باید برای بهره مندی از معافیت مالیاتی برای آب‌های گرم پیگیری از مجلس و تصویب قانون مد نظر باشد.

او افزود: طبق قانون مراکز اقامتی و سیاحتی هتل‌های دارای سه ستاره و کمتر معاف از مالیات ارزش افزوده هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.