واگذاری ۹۷ درصد مراتع چهارمحال و بختیاری به بهره برداران

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری چهارمحال وبختیاری گفت: تاکنون بیش از ۹۷ درصد مراتع استان به بهره برداران قانونی واگذار شده است.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری چهارمحال وبختیاری گفت: باتصویب قانون مشخص شدن بهره برداران عرصه‌های ملی با هدف مدیریت بهتر آنان تاکنون بیش از ۹۷ درصد مراتع استان به بهره برداران قانونی واگذارشده است.

احمدی با اشاره به وجود یک میلیون و ۳۴۵ هزار هکتار سطح اراضی ملی در استان گفت: از این سطح یک میلیون و ۴۵ هزار هکتار مرتع و بقیه جنگل هستند که در قالب پروانه چرا یا مرتعداری بر اساس قرارداد‌های چند ساله و حقوقی به بهره برداران واگذار شده است.

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز گفت: از یک میلیون و ۴۵ هزار هکتار مرتع بیش از ۸۰ هزار هکتار آن به بهره بردارن از جمله مرتع داران و دارندگان پروانه‌های چرا و مابقی به دستگاه‌های اجرایی برای توسعه شهری در بخش‌های مسکن، کشاورزی و صنعت واگذار شده است.


بیشتر بخوانید


عزت‌الله سلیمانی گفت: رعایت ورود دام بر اساس ظرفیت مرتع و رعایت تقویم ورود و خروج دام از سوی بسیاری از مرتعداران، اصلاح مراتع با برنامه‌های مدیریتی (حفاظت، قرق و مدیریت منابع آبی) و اجرایی (عملیات‌های بیولوژیک وبیومکانیک) اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، درکنار یکدیگر به حفظ و احیای مراتع کمک کرده و این روند ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.